The Reference, het full service digital agency uit Gent, bouwde na een grondig strategisch traject een stijlvolle, nieuwe website voor OZ ziekenfonds, één van de snelste groeiers in de sector.

De website blijft trouw aan de OZ waarden van duidelijkheid, openheid en persoonlijke aandacht. Bovendien kunnen de websitebezoekers alle mogelijke informatie over de diensten van OZ makkelijk terugvinden. Online klant worden van het ziekenfonds dat het beste bij jou en jouw gezin past is nu eenvoudiger dan ooit.

Strategisch online traject 

‘Onze boeiende samenwerking startte in 2011, toen OZ ons benaderde om een strategisch online voortraject op te starten,’ vertelt Ann Dhaenens, Head Of Strategy & Consultancy bij The Reference. ‘Onder de overkoepelende naam OZ bevinden zich een aantal entiteiten die elk hun eigen specifieke activiteiten organiseren: naast een zeer volledig pakket aan aanvullende voordelen, ook gezondheidspromotie, reizen, huishoud- en strijkhulp, thuiszorgwinkel, kinderopvang, …. 

De organisatie had dus nood aan een sterke online weergave van het geïntegreerde ‘merk’ OZ, een sterke communicatietool en een overzichtelijk & moduleerbaar futureproof platform dat de marketing- en ‘client service’-motor kon vormen voor haar ambitieuze plannen. In een eerste reeks ‘quick wins’  verbeterden we alvast de toegankelijkheid van de bestaande website. Ondertussen werd werk gemaakt van een onderbouwde CMS-keuze voor de nieuwe website en vervolgens werd een performantere site uitgetekend en gebouwd. De nieuwe site trekt de waarde die OZ hecht aan klant-vriendelijkheid en toegankelijkheid nu ook helemaal door in hun aanwezigheid op het web.’

Sitecore en Windows Azure

Om flexibel content beheer, verspreid over de verschillende divisies van het bedrijf, mogelijk te maken werd gekozen voor het CMS Sitecore. Het Sitecore Customer Engagement Platform maakt een betere focus op de klant en een meer geïntegreerde en gepersonaliseerde benadering mogelijk. Ook mobiele landingspagina’s behoren voortaan tot de mogelijkheden voor het marketingteam van OZ.

De SEO vriendelijkheid van het gekozen CMS, ondersteund door een grondige ‘keyword research’, zorgen ervoor dat de nieuwe site snel gevonden zal worden door alle geïnteresseerden. Via een zeer uitgebreide ‘Google analytics tracking’, waarvoor de meest recente Tag Manager wordt gebruikt, zal perfect kunnen worden opgevolgd hoe de site presteert.

Op aanraden van The Reference koos OZ voor hosting op Windows Azure, de cloud-oplossing van Microsoft. Dit zorgt voor een beduidend lagere TCO, met bovendien zeer dynamische en snelle groeimogelijkheden waardoor piekmomenten makkelijk kunnen opgevangen worden. The Reference staat ook in voor beschikbaarheid van de website via een SLA service contract. Een hogere performantie en online beschikbaarheid kunnen bieden aan zijn klanten is topprioriteit voor OZ.

Binnenkort meer

De nieuwe website is nog maar de eerste grote stap, ondertussen wordt reeds gewerkt aan een vernieuwd online kantoor en klantenzone.