Logischerwijs wil elke digitale marketeer of verantwoordelijke van het marketingteam zo snel mogelijk concrete resultaten boeken. De investeringen in tools, advertising budgetten en loonkosten moeten maximaal renderen. Liefst met een zo hoog mogelijke ROI (return on investment) voor het bedrijf. Tenslotte is dat nog altijd het primaire doel van marketing.

Ik durf er echter mijn hand op te verwedden dat velen verre van het gewenste resultaat bereiken. Wat ik zie op de markt is dat de meeste digitale marketeers mee zijn met de laatste nieuwe tools en technieken die het snel evoluerende marketinglandschap rijk is en tegelijk de opportuniteiten daarvan inzien. Zo zijn we op de hoogte van de nieuwste marketing automation tools, weten we dat Linkedin sinds kort remarketing aanbiedt en dat Facebook advertising feature nr. 37 heeft uitgebracht.
We experimenteren er met z’n allen op los, in de hoop sneller en beter te scoren. En als het vandaag niet lukt, is er morgen wel weer een nieuwe dag! Vraag is of deze ‘trial & error’ aanpak  het gewenste resultaat oplevert en beter doet converteren? Soms wel, soms niet.

We experimenteren er met z’n allen op los, in de hoop sneller en beter te scoren. En als het vandaag niet lukt, is er morgen wel weer een nieuwe dag!

In de marge vs. échte impact

Resultaten boeken en hoge conversie ratio’s bereiken, doe je niet enkel door wat tactieken uit te denken of links en rechts de nieuwste tools op je prospects los te laten.
De vraag is: ben je met al die experimentjes in de marge aan het werken of ben je ook écht impact aan het creëren? Wat denk jij?
We hebben een marketingaanpak nodig waarmee je écht impact maakt. Impact die vereist is om de vooropgestelde doelstellingen effectief te halen. De vraag die we ons moeten stellen is: heb jij een online marketing aanpak die concreet meer omzet zal genereren voor je webshop of meer leads zal binnenhalen indien je voor een startup of in een B2B omgeving werkt? Ik hoop van harte van wel.

Vandaag moet je als marketeer de strategische, psychologische én bredere context begrijpen, in plaats van enkel de tactieken. Marketing tactieken hebben zeker hun nut om conversies te bereiken die ROI waardig zijn. Maar het is essentieel om die tactieken in een veel bredere context te kunnen gebruiken, wat je als marketeer naar een hoger niveau brengt.
Daarom dat we heel goed hebben nagedacht hoe we ons programma voor Conversion Day 2017 willen vormgeven. Ik merkte dat het tijd was om onszelf opnieuw uit te vinden en een concept neer te zetten dat zich onderscheidt van andere marketing seminars en conferenties. Maar vooral een concept en programma die digitale marketeers en -teams laten doorgroeien naar the next level.

Het is essentieel om de tactieken in een veel bredere context te kunnen gebruiken, wat je als marketeer naar een hoger niveau tilt.

Het totaal nieuwe concept van Conversion Day

Al sinds de eerste editie in 2014 was het onze visie om een conferentie neer te zetten die alle stakeholders in de Belgische markt meer begrip en inzicht rond conversie marketing aanreikt. Een event waar we praktische knowhow konden meegeven die per direct geïmplementeerd kan worden om campagnes te boosten, eenmaal terug op kantoor.

Vandaag is die visie niet veranderd. We willen Belgische maar ook Nederlandse marketeers nieuwe inzichten en kennis aanreiken waarmee ze -met hetzelfde budget en evenveel effort- meer impact kunnen maken. Met als einddoel hiermee meer sales, extra omzet en hogere conversies te behalen. Met daarbovenop een hogere ROI.

Die visie om het altijd beter en anders te doen is een visie die zich ruimschoots bewezen heeft. Conversion Day is nu het grootste performance marketing event in België met méér dan 750 digitale marketeers die aanwezig waren op de vorige editie in 2016.

Maar nu willen we dus een vernieuwend concept presenteren, met nog veel meer onderscheidend vermogen. Een concept met een programma dat antwoord geeft op die ene vraag: ”Maak jij impact met je marketing?”.

We willen met Conversion Day een vernieuwend concept presenteren, met nog veel meer onderscheidend vermogen dan de vorige edities.

Wat hebben we voor jou in petto?

Wat hebben we concreet uitgewerkt voor de editie die op 28 november 2017 plaatsvindt in Autoworld Brussel? We willen dat digitale marketeers een beter begrip krijgen van hoe conversie marketing optimaal wordt aangepakt en hoe je hiermee de beste resultaten boekt. Tegelijk willen we dat je passende antwoorden krijgt omtrent specifieke expertises waarmee je worstelt. Het vernieuwde concept van Conversion Day bestaat uit 3 onderdelen:

  •  8 TOPSPREKERS

We hebben met ons team een selectie gemaakt van topsprekers, gebaseerd op hun kennis, ervaringsniveau en presentatieskills. Elk van de sprekers zal een verhaal brengen dat telkens één onderdeel is van een groter geheel en past in de visie van conversie marketing.

  •  MEET THE EXPERTS

Op Conversion Day zal je een meeting kunnen boeken met een digitale marketing expert die zijn kennis, ervaringen en inzichten met jou deelt. Je krijgt daarbij antwoorden op persoonlijk vragen en je grootste uitdagingen omtrent digitale marketing.

  •  CMO LUNCH

Marketing beslissingsnemers en CMO's staan voor grote uitdagingen. Op Conversion Day krijgen CMO's de kans om te connecteren met de 8 topsprekers en gelijkgezinde collega’s. Tijdens deze lunch zullen twee aparte korte sessies worden gepresenteerd. Met twee topics waarvan we weten dat het sterk leeft.

  1. Future Trends in Digital Marketing
  2. How to Create a Top Digital Marketing Team that Performs?

We zijn ervan overtuigd dat Conversion Day je extra kennis en nieuwe inzichten zal aanreiken die jou naar een hoger niveau tillen en waardoor je een nog betere marketeer of CMO wordt.

Unieke locatie

Zoals altijd geloven we er in dat de juiste setting voor een conferentie essentieel is om ervoor te zorgen dat de beleving goed zit en er in optimale omstandigheden kan genetwerkt worden. Er bestaat geen betere locatie dan Autoworld in Brussel om een event als Conversion Day te laten doorgaan. Een vintage automuseum (met één van de meest indrukwekkende collecties van Europa) dat tegelijk dienst doet als unieke evenementenlocatie.

Wil je groeien als conversie marketeer en leren hoe je meer conversies, meer omzet en meer leads kan halen? Bekijk dan alvast het programma en de sprekers die we tot dusver konden vastleggen.

* Tot 13 oktober loopt de vroegboekkorting. Tickets kan je nu boeken aan -100€.

Ik kijk ernaar uit om jou op 28 november te ontmoeten in Autoworld Brussel!

Marnik D’Hoore - Founding CEO Bloovi