De meest succesvolle e-commerce spelers zijn niet noodzakelijk diegene met de scherpste prijzen of het grootste aanbod. Wel de bedrijven die heel goed luisteren naar hun klanten en dit keer op keer weten te vertalen in een onvergetelijke winkelervaring. Reviews op je site zijn daarom van goudwaarde. Omdat ze voor veel andere bezoekers een leidraad zijn bij hun aankoopbeslissing maar je er ook als online winkel zelf ontzettend veel kan uit leren. In dit e-book van Trustpilot, een complete reviewgids voor e-commerce managers, kom je er alles over te weten.

Veel e-commerce bedrijven lijken het belang van klantenreviews te onderschatten. Nochtans vormen deze de beste social proof voor je bedrijf. Wanneer je klantenreviews op de juiste manier gebruikt, zal de impact van je marketinginspanningen toenemen en de conversie van je website verhogen. We weten namelijk allemaal dat we reviews nodig hebben op onze website en we weten dat bezoekers reviews willen zien om hen hulp te bieden bij aankoopbeslissingen. 

Het e-book van trustpilot zet de voordelen op een rijtje:

  • Reviews verbeteren de vindbaarheid van je merk, ze maken jouw bedrijf onvergetelijk.
  • Reviews verhogen de reacties op al je marketingactiviteiten, ze verbeteren de conversieratio van een winkelwagen, e-mail of verbeteren de doorklikratio in je Google Adwords.
  • Reviews zijn ook goed voor herhaalaankopen. Ze bouwen sneller vertrouwen met jouw klanten op, en hoe groter de kans dat een klant je vertrouwt, hoe groter de kans dat ze iets van jou kopen.
  • Bovendien zijn reviews een fenomenale bron van user-generated-content, iets waar zoekmachines dol op zijn.

Kortom, online aanbieders die het maximum willen halen uit reviews van klanten, kunnen deze maar beter op de juiste manier meenemen in hun bedrijfsvoering en marketingdoelstellingen. Nog niet helemaal overtuigd? Download gratis de complete reviewgids voor e-commerce managers en zorg ervoor dat je bedrijf social proof wordt. 

New Call-to-action