Nu de digitale transformatie zich almaar meer opdringt, wordt het voor veel bedrijven tijd om in te zetten op customer experience. Want de klant van vandaag verwacht gewoonweg niets anders van jou. Hoe je nu die klantervaring drastisch kunt verbeteren? We geven je 3 slimme tips!

#1 Zorg ervoor dat je een gepersonaliseerde ervaring kunt bieden

Anno 2017 is experience misschien wel belangrijker dan prijs. Online gebruikers willen een aangename koopervaring beleven op elk kanaal - anders is de kans gering dat ze converteren. Personalisatie is daar een onmiskenbaar aandachtspunt bij.

Zeker als je jouw producten ook online verkoopt, is het belangrijk bezoekers in de stemming te brengen met unieke content. Daarbij kan je niet anders dan rekening houden met personalisatie, gekoppeld aan een omnichannel visie. Je website en webshop moeten op elk kanaal een vlotte ervaring bieden. Wij noemen dit alles de ‘experience commerce propositie’ - je moet maar eens kijken naar hoe grote jongens zoals Apple en Starbucks dat doen. Content en e-commerce gaan duidelijk hand in hand, dus moeten CMS en e-commerce zich in eenzelfde omgeving bevinden. Bij Episerver zijn we zelfs een van de weinige spelers die daarvoor een gecentraliseerde oplossing ontwikkelden.

>>> Doe mee aan de enquête en krijg een whitepaperpakket EN een lunch & learn. 

#2 Kies een schaalbaar systeem

Veel bedrijven beschouwen de achterkant van hun website verkeerdelijk als een vast stukje software. Het gaat heus wel verder dan dat. Of je nu een kleine of net grote speler bent; je moet jezelf de vraag stellen waar je over x aantal jaren wil staan met je bedrijf. Voldoet je huidig CMS aan de toekomstige behoeften van je onderneming en je klanten? Kun je er snel campagnes mee starten? En vooral: kun je er jouw klanten beter mee bedienen? Want niet iedereen staat erbij stil, maar een CMS vereist een platformbenadering: verschillende andere software moeten ermee kunnen integreren. Enkel zo kan je snel schakelen voor je klanten.Naarmate je organisatie groeit, moet je kunnen schalen en uitbreiden met functionaliteiten die beantwoorden aan jouw noden én die van de klant.

#3 Ga voor een piekbestendig CMS

Ooit al stilgestaan bij de hosting van je CMS? Ook dat maakt een deel uit van klantgerichtheid. Daarom is het sterk aangewezen om eerder voor Platform as a Service te gaan dan voor platform hosting.Die eerste is volledig cloud-based, wat van pas kan komen als je plots hoge pieken in bezoeken krijgt. Handig wanneer je een succesvolle campagne lanceert of een nieuw product. Een slecht functionerende website kan je veel geld én klanten kosten.

Nood aan meer tips? Krijg een whitepaperpakket van onze partner Episerver om je customer experience naar een volgend niveau te tillen. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is deze enquête invullen!

 

Doe mee aan de enquête