Online advertising is exploding: 2012 is het eerste jaar dat online advertising uitgaven die van print gaan voorbijsteken in de VS. Maar met de huidige tools blijft campagnes monitoren en resultaten rapporteren een hele opdracht en vooral ook tijdrovend. Recent heeft Additionly (additionly.com) de private beta gelanceerd van haar nieuwe platform om online marketing agencies én grotere en kleine bedrijven te helpen bij het monitoren van de performance van hun Google AdWords campagnes in een kwestie van seconden, geen uren.

Met de combinatie van een op maat gemaakte interface voor online advertising en geavanceerde analytics, helpt Additionly tijd besparen en campaign performance te verbeteren. Dit dankzij heel snelle monitoring van de Google AdWords campaigns, automatische uitleg van de prestaties en het gemakkelijke delen met anderen.

Small Data vinden in Big Data: Op maat gemaakte interfaces en geavanceerde analytics

In deze tijden van Big Data zullen 'number-crunching' tools er niet in slagen de Small Data die belangrijk is te identificeren, tenzij ze op maat gemaakt zijn rond die bepaalde noodzakelijke data en activiteiten. De interface van Additionly is designed om duidelijke antwoorden te geven op de vragen waar online advertisers dagelijks mee geconfronteerd worden.

Eén van de meest innovatieve en tijdbesparende features van Additionly, is Explain. Explain identificeert performance drivers automatisch. Deze taak kan uren duren bij grotere accounts en werd nu terug gebracht naar een kwestie van seconden en een enkele klik. Additionly combineert ook data visualization, statistical benchmarks en forecasts om campagne prestaties in context te brengen en verder vooruit te plannen.

Leren van wat non-data platformen het best doen

Additionly biedt ook een aantal features die mensen vandaag dagelijks gebruiken, behalve de number-crunching platformen. Door bijvoorbeeld notifacations in te bouwen, spot en verwittigt Additionly automatisch buitengewone performance. De ingebouwde messenger, in combinatie met de mogelijkheid om URL's te delen maakt het heel gemakkelijk om performance te delen met klanten, collega's of managers.

Voor online marketing pro's of agencies die tientallen, soms honderden accounts managen, vermindert Additionly de tijd en middelen die nodig zijn aanzienlijk om AdWords campagnes te monitoren, te begrijpen wat de performance drijft en te rapporteren aan anderen.

Heel snelle performance monitoring

  • "Morning Coffee" summary - Start je dag met een one-page overview van de prestaties van al je AdWords accounts. Additionly wijst op ongewone prestaties en biedt smart graphs als context.
  • Notifications - Intelligente alerts die je aandacht vestigen op de zaken die belangrijk zijn: van drastische drops in gemiddelde posities tot een greedy budget.
  • Benchmarks - Campaign performance wordt automatisch gebenchmarked op basis van slimme algoritmes die rekening houden met dagelijkse seasonality en de laatste trends.

Performance begrijpen - Automatisch

  • Explain feature - Eén van de meest tijdrovende taken bij het managen van campagnes is pinpointen wat net de oorzaak is van de resultaten. De Explain feature van Additionly doet dit. Stel bijvoorbeeld dat er een aanzienlijke drop is in clicks, dan zal Additionly automatisch aanduiden welke campagnes, adgroups en keywords verantwoordelijk zijn.
  • Budget Planner - De budget planner maakt het makkelijk om budget targets te stellen en er dan ook bij te blijven. Zo zal je nooit meer zonder budget zitten tegen het einde van de maand. De Budget Planner maakt ook aanbevelingen rond hoe je de budgetverdeling onder campagnes kan verbeteren.
  • Client View - Hiermee kan je focussen op de campaigns van één bepaalde klant, je kan de performance in diepte gaan analyseren met aangepaste periodes, large graphs, automatic reference periods om performance te vergelijken, forecasts om te zien welke richting je uitgaat enzovoort ...

Sharing made really easy

  • Messenger - Deze feature tackelt het probleem die we ondervinden bij het rapporteren, namelijk het switchen tussen de data zelf en de Email die je opstelt. Additionly heeft een ingebouwde messenger dat over het scherm komt geschoven wanneer je moet rapporteren.
  • URL Share - Deel URL's met specifieke interessepunten, vanuit het standpunt van de klant zoals graphs met voorgeselecteerde metrics of een periode.
  • Unlimited users - Maak zoveel gebruikers aan als je wil en geef ze toegang tot zelf gekozen accounts.

Momenteel worden er invite requests geaccepteerd via www.additionly.com. De invite-only beta is tijdelijk gratis, pricing plans worden na de zomer bekend gemaakt.

-- --

Kan je dit artikel appreciëren? Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin.

Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi