Alfred Hitchcock was één van de beste filmregisseurs ooit. Psycho, Vertigo, The Birds,… Kans is groot dat je ooit al een van z’n meesterwerken bekeken hebt. Dat zijn films zo meeslepend zijn, heeft te maken met een speciale techniek van hem - eentje waar je als marketeer via deze whitepaper wat van kan opsteken! 

Hitchcock had namelijk niet één, maar twéé filmscripts. Het ‘blauwe’ script zag eruit zoals elk filmscript. Waar moet wat staan, wat moeten de acteurs zeggen, uit welke camerastandpunt gaan we filmen, dat soort dingen. Maar in het tweede script, het ‘groene’ script, beschreef Hitchcock nauwkeurig hoe hij wilde dat het publiek zich voelde tijdens het kijken van een scène. Die denkoefening zorgde ervoor dat de belevenis, de experience helemaal goed zit bij z’n films.

Wat heeft dat nou te maken met jou als marketeer? Misschien doe jij vandaag ook aan storytelling, en werk je dus aan dat blauwe script. Maar dat groene script, hoe zit het daarmee? Denk je daar überhaupt wel eens aan? De experience van je klant is nochtans fundamenteel om dat wow-gevoel over jouw product of service op te wekken. Gelukkig kan je dankzij Customer Experience Management (CXM) die bal aan het rollen brengen. Zo til je jouw klantbeleving naar een hoger niveau.

In deze whitepaper leer je snel hoe je een CXM-strategie kan ontwikkelen en implementeren binnen jouw bedrijf. Ga aan de slag en tover jezelf om tot de Alfred Hitchcock van jouw marketingteam.

New Call-to-action