Het Belgische Antigifcentrum bestaat 50 jaar en viert dat in een nieuwe stijl. Voor deze gelegenheid werd de hele huisstijl in een nieuw kleedje gestoken en ook de website kreeg een grondige opknapbeurt om volledig mee te zijn met de online behoeften van vandaag.

Dagelijks komen er zo een 140 telefonische oproepen binnen. Maar met gemiddeld 3000 bezoekers per dag, valt het belang van de website niet te ontkennen. Een belangrijk kanaal dus voor de organisatie om hun boodschap te verspreiden en daarom een speerpunt in deze vernieuwingscampagne.

Significante stijging mobile en tabletverkeer

Maar meer dan een nieuwe stijl, moet de website tegemoet komen aan de nieuwe behoeften van de bezoekers. Het afgelopen jaar is het tablet verkeer toegenomen tot 10%, het mobile verkeer zelfs tot 21%. Om die bezoekersstroom op te vangen, is de nieuwe website volledig responsive gemaakt.

“Het is onze taak als organisatie om in alle omstandigheden zo snel mogelijk de juiste informatie te kunnen verschaffen.”, verduidelijkt persverantwoordelijke Dries Coomans: “De website zet in op duidelijke en praktische informatie omtrent vergiftigingen. Voor noodgevallen blijft telefonisch contact prioritair, want een inschatting van een arts is noodzakelijk. Vandaar ook dat het logo met noodnummer vanop elke pagina op de website duidelijk zichtbaar is.”

Een stabiel platform

Een gebruiksvriendelijke website moet ook te allen tijde bereikbaar zijn, zeker als het om een organisatie als het Antigifcentrum gaat. Daarom was de keuze in webpartner fundamenteel. Naast de intuïtieve navigatie is de technische stabiliteit van het platform even belangrijk.

In de zoektocht naar de geschikte webpartner is Intracto digital agency uit Olen gekozen. 

De site van het Belgisch Antigifcentrum kan u hier bezoeken.