Digitale technologie heeft zonder enige twijfel een belangrijke rol gespeeld in het veranderende marketinglandschap en de evoluerende rol van de klassieke marketeer. En daar komt voorlopig nog geen einde aan. In feite zal de evolutie de komende jaren alleen maar versnellen.

De alarmerende werkelijkheid is dat de meeste ondernemingen het zeer moeilijk hebben om digitalisering te integreren in hun marketingcommunicatie. Digitale tactieken worden nog altijd stiefmoederlijk behandeld in de campagneplannings.

Vele marketeers blijven oude technieken toepassen op een nieuwe wereld hoewel ze gewoon niet meer passen in ons digitale tijdperk. Bedrijven die hun marketingstrategieën maar langzaam aanpassen, zullen achterblijven en verkoop- en businesskansen missen.

Uit een studie blijkt dat de meeste marketeers zich bewust zijn van de reusachtige mogelijkheden die digitale technologieën hen bieden, maar dat het hen ontbreekt aan inzicht en kennis. Koppel dit aan een tekort aan training en het is niet te verwonderen dat ondernemingen en marketeers zich maar langzaam aanpassen.

Marketeers moeten inzien dat technologie en software hen in staat stellen om resultaten beter te traceren, campagneprestaties te analyseren en gebruikerservaringen te optimaliseren. Bovendien kunnen ze hun directies een beter investeringsrendement voorleggen.

De komst van het digitale en informatietijdperk betekent echter niet dat marketing complexer moet worden of de aandacht moet afleiden van wat echt belangrijk is: de klant. Integendeel, digitalisering geeft marketeers meer controle over de ervaring van de gebruikers en de mogelijkheid om elk individu gericht aan te spreken.

Vandaag gaat het erom de klant te bekijken en te behandelen als een individu. Digitalisering kan merken helpen conversaties te voeren op het moment en via het kanaal dat de gebruiker heeft gekozen, naar het conversiepunt en verder.

Hoe zou u een naadloze klant- en merkervaring leveren? Breng uw stem uit en bezorg ons uw top drie van digitale marketingtrends voor 2015! Voor meer informatie over Sitecore, bezoek ons op www.sitecore.net.