Gisteren vond de 9e uitreiking van de BeCommerce Awards plaats in het bijzijn van 350 professionals uit de sector. Deze awards worden toegekend door de Belgische vereniging van online handelaars aan de beste webshops van België. Van de 125 webwinkels die zich dit jaar ingeschreven hebben, werd Vente-Exclusive.com op het einde van de avond verkozen tot de grote favoriet en ging de webshop naar huis met de prestigieuze BeCommerce Overall Award. De beste Belgische online winkel van 2014 krijgt dan ook de kans om BeCommerce te vertegenwoordigen tijdens de Europese E-Commerce Awards, die op 17 juni worden uitgereikt in Barcelona.

Vente-Exclusive.com

De uitreiking van de BeCommerce Awards vond gisteren plaats tijdens een gala-avond in het Koloniënpaleis in Tervuren in het bijzijn van Alexandre Droulers, International Development Manager van UBER, de vervoersdienst voor particulieren. Er werden in totaal 17 prijzen uitgereikt.

Vijf winnaars werden geselecteerd door een professionele jury, voorgezeten door internetondernemer Durk Jan de Bruin. De andere winnaars werden verkozen door de consument. De BeCommerce Overall Award, de prijs voor de beste webshop in alle categorieën, ging naar Vente-Exclusive.com omwille van de bekendheid bij het grote publiek en omwille van de uitzonderlijk resultaten van het voorbije jaar.

Starter, Mobile & Cross Border Awards

De juryleden reikten dit jaar voor het eerst ook de ‘Start-Up’ Starter Award uit. Die eer ging naar Carré Noir.be. Deze prijs beloont de beste online start-up op de Belgische e-commerce markt.

Pizza.be ontving de Mobile Award, de prijs voor de commerciële website met de beste mobiele interface. De online schoenenwinkel Sarenza.be werd beloond met de Cross Border Award, voor de beste grensoverschrijdende winkel.

De prijs voor de beste webshop die in de loop van de voorbije twee jaar opgestart werd, de Starters Award, ging naar de kledingwinkel Close-up.be van Katja Retsin, die haar sporen al verdiende in de media. Ten slotte won ook de cosmeticareus Yves-Rocher.be voor het tweede jaar op rij de Green Award, de prijs voor de webshop die het best het milieu respecteert.

Publieksprijzen

Zo’n 40.000 consumenten hebben hen stem uitgebracht voor hun favoriete online winkel, in twaalf verschillende categorieën. De publieksprijzen van 2014 gingen naar:

“ De BeCommerce Awards zijn vooral een erkenning van de bedrijven die uitblinken in hun online verkoopactiviteiten. Het is belangrijk dat we de Belgische e-commerce blijven ondersteunen, door de actiefste, creatiefste, meest vernieuwende, eerlijkste en meest geapprecieerde webshops te belonen. De dynamiek van de online handel in België, die zowel terug te vinden is in het ruime aanbod van producten en diensten, als in de ontwikkeling van nieuwe elektronische betaaloplossingen, bewijst dat het beste nog moet komen,” aldus Patricia Ceysens, voorzitter van BeCommerce.