PayPal heeft zonet PassPort gelanceerd, een website die ontworpen werd om kleine bedrijven uit te rusten met kosteloze tools en hen daarmee te leren omgaan om hun wereldwijde verkoop te verhogen.

PassPort biedt landspecifieke begeleiding voor tijdelijke pieken in verkoop zoals vakanties en evenementen, culturele gewoonten, taboes en trends, logistiek inzake verzending en distributie, wisselkoersen en -kosten, en douaneprocedures en -taxen. Het doel: lokale e-commerce shops helpen om de internationale markt te betreden. 

Toegang tot de wereldmarkt

“Bedrijfsleiders weten dat toegang tot de wereldmarkt hun verkoop exponentieel kan doen toenemen. Toch weten weten niet hoe ze ermee moeten beginnen”, stelt Joachim Goyvaerts, hoofd van PayPal België/Luxemburg.

De totale Belgische e-commmercemarkt telt 6,7 miljoen kopers, waarvan 800.000 Belgen actief zijn met PayPal. Onze buurmarkten tellen meer dan 40 miljoen actieve PayPal onlinekopers en wereldwijd bereiken we 173 miljoen actieve kopers.

"Met onze internationale kennis ontwierpen we PassPort om kleine bedrijven te helpen om zo eenvoudig en naadloos mogelijk de wereldwijde verkoopopportuniteiten aan te boren,” zegt Goyvaerts nog. 

In onderstaande infographic toont PayPal ook waar de specifieke groei opportuniteiten liggen voor Belgische e-commerce ondernemers:

"Wie wereldwijd wil meespelen, moet verder kijken dan Valentijn, Moederdag en Sinterklaas"

Er zijn immers méér piekdagen in de verkoop, en zeker in andere landen liggen nog veel meer specifieke verkoopkansen te wachten. Bedrijven die PassPort gebruiken, verwerven inzicht in de tradities, trends en taboes in de hele wereld.

Informatie over meer topdagen voor de kleinhandel (zoals de Chinese 'Singles Day' van vorige week, de Japanse 'Golden Week' en de Australische 'Click Frenzy') helpt hen hun verkoop te verruimen en meer potentiële klanten te bereiken.

“PassPort neemt perceptiebarrières weg door culturele geschenktradities en -taboes te verhelderen, en vermindert ook de complexiteit van verzending en douane”, vervolgt Goyvaerts. “Door bedrijven te helpen begrijpen wanneer en hoe ze het best internationale e-shoppers aanpakken, gaan we veel verder dan de veilige, eenvoudige betalingen die onze klanten van ons verwachten. Zo kunnen we de Belgische e-commercecommunity helpen te blijven groeien en shoppers buiten de Belgische grenzen aan te trekken.”

Met het bieden van een internationale houvast voor Belgische e-commerce ondernemers wil PayPal Belgische KMO's ondersteunen die expansie zoeken in nieuwe markten. Benieuwd? Hier meer info: www.PayPal.com/PassPort.