Vijf op een rij: een blik in het leven van Gunther Ghysels

Vijf op een rij: een blik in het leven van Gunther Ghysels

Topondernemers zijn hot in België. Ze schitteren in diverse televisieprogramma's, komen uitgebreid aan het woord in kranten en tijdschriften, en worden door starters aanbeden als waren het rockgoden. Maar vaak laten deze vertrouwde sterren aan het ondernemersfirmament ons niet zo makkelijk toe in hun persoonlijke leefwereld, hebben we geen flauw benul van wat ze in hun vrije tijd doen, wat hun favoriete boek is en aan welke hobby ze graag geld spenderen. Je komt het allemaal te weten in onze rubriek ‘vijf op een rij’. Deze week: Gunther Ghysels, oprichter en CEO van de Kortrijkse start-up Get Driven, dat privéchauffeurs aanbiedt aan zakenmensen die zich in eigen wagen naar hun bestemming willen laten voeren.

Hoe kan je naast je drukke ondernemersbestaan het best ontspannen?

“De enige manier om mezelf echt te verlossen van smartphone en laptop is door te sporten. Al betrap ik me vaak op het feit dat ik tijdens het fietsen of lopen constant aan het brainstormen ben over het werk.”

Lange reizen maak ik nooit maar ik probeer wel af en toe de batterijen op te laden door een weekend weg te gaan naar het zuiden of de Ardennen bijvoorbeeld en die schermtijd naar beneden krijgen.”


Waaraan geef je graag geld uit?

“Ik ben een enorme autofan en horlogeliefhebber. Helaas zijn dat beiden zaken die behoorlijk kapitaalintensief zijn, wat maakt dat de gelegenheden dat ik daar effectief geld aan uitgegeven heb relatief beperkt zijn.”

“Meer courant is een avond uit met vrienden. Door de overvolle agenda’s en relatief lange afstanden is het verre van wekelijks dat we met de vriendengroep eens op stap gaan. Als het ons dan toch lukt om een datum te prikken, wil ik graag lekker eten en een goed glas drinken.”


Welk recent boek kan je iedereen aanraden? Waarom?

De monnik die zijn Ferrari verkocht van Robin Sharma. Ik heb het boek vorig jaar gelezen, kort na de periode waarin ik een deel van mijn aandelen verzilverd had. In de huidige maatschappij is de nieuwe generatie nogal verblind door materialistisch succes, grotendeels als gevolg van de sociale media.”

“Ook ik dacht ooit dat bepaalde doelen in het leven onlosmakelijk gekoppeld waren aan het stellen van materialistische doelen. Maar heel snel ben ik tot het besef gekomen dat écht geluk en voldoening weinig met materialisme te maken hebben. In dat boek wordt dit heel helder weergegeven. Het verandert je kijk op die zaken.”


Wie tip jij als een beloftevolle start-up waar we de komende jaren nog veel zullen van horen?

“Moeilijk te zeggen natuurlijk. Ik denk dat Davy Kestens met Cake wel op iets zit. Het ziet er heel smooth uit, is in onze regio nieuw en er zijn gelijkaardige initiatieven in de VS die heel erg succesvol zijn.”

“Anderzijds heeft een vriend van mij, Bram Vandevelde, onlangs wel een echte statement gemaakt wat smart money betreft. We zijn met Get Driven vrij vroeg op de kar van Cardify gesprongen en ik geloof dat ze met een digitaal visitekaartje, eerder als sales tool, wel toegang kunnen bieden tot een nieuwe soort datastroom.”


Op welke realisatie ben je zelf het meest trots?

“Moeilijk om één moment uit te kiezen maar ik vermoed het feit dat we heel erg organisch, zonder extern kapitaal, Get Driven hebben gekregen tot waar we nu zijn. We hebben intussen meer dan 3.000 klanten, gingen voor niet minder dan 2,5 miljoen euro omzet in 2020 - weliswaar in normale omstandigheden, dus zonder de coronacrisis - en sluiten af met een heel erg mooie positieve EBITDA zonder ooit cash te burnen.”

“Als we dan met VC's spreken en zeker in de platform-sector waarin we zitten dan krijgen we doorgaans verbaasde reacties dat we dit allemaal hebben kunnen realiseren zonder het gebruikelijke ‘kapitaal ophalen/cash burn’-parcours te volgen. We zijn hierin een atypisch verhaal, al sluit ik niet uit als we gans Europa willen veroveren we die kaart alsnog gaan trekken.”

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 29.119 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief