Voor het Limburgse ondernemersduo Sarah Beusen en Sven Croes (foto) is het geen spelletje maar bittere ernst: met Het Spelhuis, dat ze in 2017 samen oprichtten, willen ze van heel Vlaanderen hun markt maken. Om dat te realiseren, ging het duo op zoek naar groeifinanciering, waartoe ze The Harbour aantrokken, een agency dat kmo’s ondersteunt in die zoektocht.

“Het Spelhuis draait goed, maar we willen aan een sneller tempo groeien. Zonder externe financiering is het net alsof de handrem opstaat”, vertellen Beusen en Croes. “Maar we hebben de expertise niet om dit zelf te doen, en de traditionele kanalen konden ons ook niet voldoende helpen.” Vandaar dus de samenwerking met The Harbour.

Het Spelhuis draait goed, maar we willen aan een sneller tempo groeien. Zonder externe financiering is het net alsof de handrem opstaat

Het Spelhuis begon met een kleine winkel vanuit de garage – zie ook: Steve Jobs – en groeide al snel uit tot de spellenwinkel met het grootste aanbod binnen de Benelux, goed voor meer dan 5.000 gezelschapspellen en 2/000 puzzels. “Er is nog veel ruimte om te groeien. Wij willen de kwaliteit waar we trots op zijn namelijk naar meer mensen brengen, en tonen hoe leuk gezelschapsspelen zijn – ook voor volwassenen.” Let the games begin!