In deze 20ste aflevering van Business Mindset Podcast hebben we het over het opbouwen van een merk. We bekijken wat de essentiële componenten van een merk zijn, hoe je het opbouwt en hoe je de ziel van je merk kunt bewaren over lange periodes. We bespreken dit onderwerp met twee merkexperten: Marnik D’Hoore en Harry Demey.

Marnik D’Hoore startte zijn ondernemerstraject in 1999 met het bedrijf Centralwide maar maakte al snel de overstap naar bSeen, één van de eerste online marketingbedrijven van België. Na 11 jaar fusioneerde bSeen in 2010 met Netlash (nu Duke & Grace), waarna Marnik zich al snel toelegde op zijn nieuwe merk Bloovi. Sinds 2012 is Bloovi in Vlaanderen en Nederland uitgegroeid tot een populair platform waarop elke dag content verschijnt. Daarnaast organiseert Bloovi ook boeiende events in binnen- en buitenland om ondernemers te helpen om hun eigen Blooming Vision waar te maken.

Harry Demey ging in 1981 initieel aan de slag als account manager maar richtte in 1990 zijn eigen communicatiebureau LDV United op. LDV positioneert zich als “people’s agency” en gebruikt al 30 jaar lang dezelfde tag line: “we create fans for brands”. Het bedrijf heeft momenteel 50 werknemers en heeft klanten zoals JBC, Devos-Lemmens, Stad Antwerpen en Schoenen Torfs. Naast zijn activiteiten bij LDV is Harry ook auteur van verschillende boeken en is hij investeerder en/of begeleider van startups zoals Cake, Kadonation en Planticus.