Newsmonkey begint met een native advertising regie. „We krijgen bij Newsmonkey steeds meer vragen van klanten & agencies om native advertising voor hun kanalen te gaan produceren. Om daaraan tegemoet te komen hebben we besloten om een eigen native advertising regie te beginnen,” vertelt Rik Lagey aan Bloovi.

Native Advertising

Newsmonkey, het nieuwsplatform dat actua-artikels & native ads (gesponsorde content) naast elkaar publiceert, heeft zich intussen kunnen specialiseren in het schrijven van gesponsorde, sharable content.

Deze expertise wil Newsmonkey ook gaan introduceren op andere websites. Newsmonkey heeft al een akkoord met express.be & tagmag.be om voor hen native ads te gaan maken en verkopen.

Tone of Voice

„Het is heel belangrijk om de tone of voice aan te passen aan de doelgroep. Bij Newsmonkey hanteren we daarom een aantal data-driven tools & methodologieën om content zo sharable mogelijk te maken voor de doelgroep. Daarnaast wil Newsmonkey bedrijven ook helpen om native content in te zetten op hun eigen sociale media kanalen,” vertelt Lagey.

Newsmonkey zal binnenkort meer details over hun native advertising regie naar buiten brengen.