Yihaa! Het klonk voor één keer nóg luider dan gewoonlijk door de gangen bij BBC. Niet omdat ze daar zo'n straf concept hadden bedacht, maar omdat een van hun concepten in de smaak viel bij de New Yorkse jury van BtoB's Best – een internationale wedstrijd voor B2B-campagnes.

Make The Switch

Het prijsbeest? De campagne Make The Switch voor Arjowiggins Graphic. Die campagne roept bedrijven en communicatiebureaus op om gerecycleerd papier te gebruiken voor al hun communicatie. Hoe ze dat deden? Door de boodschap "Make The Switch" heel eenduidig te brengen doorheen hun campagne. Centraal daarbij stond de website www.maketheswitch.eu, ondersteund door advertenties en speelse dm's.

"We liked it" 

BtoB's Best viel voor de eenvoud van de boodschap en voor het feit dat ze de prop papier – het centrale beeld van de campagne – in elke drager een prominente plek kreeg. Alle communicatie riep mensen in bedrijven en bureaus op om na te denken over gerecycleerd papier, om erover te praten én om het te gebruiken, natuurlijk.

Bloovi fecliciteert het BBC-team met hun prijs . Goed gedaan Jongens!

Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.