De kapper Jean-Claude Biguine heeft het agentschap Be Connect opdracht gegeven zijn merk naar de sociale netwerken te brengen. In twee weken tijd zijn meer dan 7.000 internauten op Facebook fan geworden van deze kapsalons.

Targetting

Om dit resultaat te bereiken, heeft Be Connect zich gericht tot verschillende segmenten (fans van mode, liefhebbers van kapsels, ...) in de leeftijdscategorie 25-65 jaar. Deze targeting werd uitgevoerd met het platform Social Moov, waarmee men efficiënter gebruik kan maken van het publiciteitssysteem van Facebook. De fans konden deelnemen aan een wedstrijd, waarbij zij een jaar kapsels kon winnen en vouchers van 40 euro in het Biguine kapsalon van hun keuze.

QR codes

Tegelijk werden er op de spiegels in de kapsalons ook QR codes aangebracht, die verwezen naar de Facebook pagina. Zo konden de klanten meteen fan worden terwijl hun haar gekapt werd. "Uiteindelijk lag de verwervingskost van elke fan beduidend lager dan een euro", beklemtoont Olivier De Decker, medeoprichter van Be Connect. "De volgende stap is nu het publiek van de fanpagina van het merk te monetiseren, en bezoek aan de kapsalons te genereren".

"Met deze campagne bevestigt ons agentschap zijn positionering die draait rond return on investment", onderlijnt Sabrina Bulteau, CEO en medeoprichtster van Be Connect. "Dankzij de sociale netwerken brengen wij performante oplossingen waarmee de adverteerders hun activiteit echt kunnen ontwikkelen en hun omzetcijfer verhogen".

-----
Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.