300.000e Belgische klanten. Dat is het aantal die Bol.com heeft mogen verwelkomen. Dat is een verdubbeling in één jaar tijd. En daar zal men zeker trots op zijn bij Bol, dat eerder deze week nog een Belgische publieksprijs in de wacht sleepte.

Sterke groei

"Ondertussen kent 75% van de Vlamingen bol.com en hebben we méér dan 300.000 unieke consumenten één of meerdere keren een aankoop in onze online winkel gedaan. Dat is een sterke groei met een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar", zegt Jan Huysmans, manager België bij bol.com.

"We merken dat in de voorbije weken steeds meer Belgen eerst hun sinterklaas- en nu ook hun kerstinkopen doen bij bol.com. Het onderstreept dat we voorzien in een behoefte van veel Belgen. Dat we daarnaast in België zijn uitgeroepen tot webwinkel van het jaar (zie verkiezing Site van het jaar) en bekroond werden met deze consumentenprijs moedigt ons zeker aan om te blijven verder bouwen."    

Huysmans verwijst daarmee naar de bekroning van Bol.com tot Webwinkel van het Jaar. In die verkiezing, georganiseerd door technologiemagazine Clickx, ging Bol.com grote concurrent Coolblue vooraf (die laatste won op onze retaildetail Night nog de Webshop Award 2012). Pittig detail: de webshop van Vanden Borre (nog mee ontwikkeld door Jan Huysmans) werd derde.

Groter assortiment

Bol.com startte het voorbije jaar drie nieuwe onderdelen op in hun online winkel. Nl.  Baby, Koken & Tafelen, Mooi & Gezond. "We investeerden fors in een groter assortiment voor de Belgische klant en in nieuwe services, zoals gratis levering (vanaf 20 euro, nvdr.), meerdere mogelijkheden naar retours bij verzending  en een klantendienst die dag en nacht bereikbaar is", verklaart Jan Huysmans als reden van Bol.com's succes    

Bol.com opende op 30 maart 1999 voor het eerst zijn virtuele winkeldeuren en heeft intussen ruim 3,4 miljoen actieve klanten in Nederland en België. Die kochten in 2011 bijna 17,5 miljoen artikelen. Bol.com werd begin dit jaar overgenomen door Ahold.