Ze begonnen ermee als een leerrijke hobby. Maar enkele maanden na de lancering scheert de website Promo-code.be van Wetteraar Yves Snoeren en Aalstenaar Jeroen Plattiau steeds hogere toppen. En sluiten de heren interessante deals met grote bedrijven.

kortingsbonnen

Het idee om met een website met kortingsbonnen te beginnen, rijpte een dik jaar geleden al in de hoofden van Snoeren en Plattiau. De twee leerden elkaar kennen bij reisbureau Neckermann, waar ze allebei op de online marketingafdeling werkten.

‘Vanuit onze job weten we dat online winkelen in ons land nog steeds in zijn kinderschoenen staat', zeggen de heren. ‘Het gros van de Vlamingen koestert een groot wantrouwen tegenover winkelen op het internet.

Drempelverlagend

Dat is nochtans de toekomst. Kortingsbonnen werken drempelverlagend. Op dat gegeven willen wij met Promo-code.be inspelen. Wat wij doen is alle mogelijke kortingsacties samenbrengen op één overzichtelijke site. Wij bieden geen producten te koop aan, zoals Groupon of iBood.'

Manier van werken

Zitten Yves en Jeroen zich dan suf te surfen op zoek naar alle mogelijk promoacties op het net? ‘Wij schrijven bedrijven aan om met ons in zee te gaan of ons op de hoogte te brengen van hun acties. Met sommige onlinebedrijven hebben we al exclusieve deals kunnen sluiten. Wie via Promo-code.be bijvoorbeeld bij Zalando of Cosmox koopt, krijgt meteen tien procent korting. Door Zalando werden we al uitgenodigd op het hoofdbureau in Berlijn. We hebben ook goede deals met Center Parcs. Momenteel loopt een grote actie met La Redoute. Te veel om op te noemen eigenlijk. En ons klantenbestand groeit steeds verder uit. Net als onze bezoekers. Momenteel hebben we zo'n 15.000 bezoekers per maand, maar dat aantal blijft stijgen. De zaken gaan goed.'

Promo-code.be is een succesverhaal, maar het is niet zo dat het geld met bakken binnenkomt. ‘Zeker niet, we houden er momenteel haast niets aan over. Het is nu vooral hard werken, want de site up-to-date houden is een fulltime job. Die we doen naast onze andere vaste job. We hebben de site vooral opgestart om zelf beter te worden en ons te vervolmaken. Volgend jaar willen we dan samen ons eigen online marketingbedrijfje opstarten.'

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.