Wat een liefdadigheidsactie moest worden is uitgedraaid op een totale verassing. Sinds gisteren belooft Lidl 5 voedselpakketten met een waarde van 20€ weg te geven per tweet. "Wat we niet hadden verwacht was dat de teller al na een paar uur op meer dan 4000 voedselpakketten zou staan, zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt. Ondertussen hebben we onze belofte moeten bijstellen naar nog 1 voedselpakket per tweet.
400.000 nog voor de twee weken beginnen.
De actie duurt nog twee weken en gisteren alleen hadden meer dan 400.000 mensen het bericht zien verschijnen op hun Twitter account. Tot zelfs in Nederland toe. Als het aan dit tempo blijft voortduren, dan moet Lidl met Kersmis tienduizenden menu's uitdelen en zal het hun budget een pak hoger oplopen dan voorzien.
Twitter onderschat
"Het is duidelijk dat we de impact van Twitter sterk onderschat hebben", zegt Pieterjan. Anderzijds, we bekijken het ook positief. We steunen er een goed doel mee. En neen hoor, failliet zijn we nog niet".
-- --
Vond je dit artikel waardevol?
Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin.
Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi