De najaarscampagne Muco Move for Air van de Belgische Mucovereniging was een schot in de roos. Mensen over heel België werden opgeroepen om mee te bewegen en te sporten voor de strijd tegen de levensbedreigende ziekte mucoviscidose.
Doel
Het doel was om 248.600 minuten te bewegen, aangezien dat streefcijfer overeenstemt met de tijd die alle mucopatiënten samen elke dag aan hun therapie moeten besteden. Deze doelstelling werd ruim overtroffen, want om middernacht op zondag 25/11 liep de campagne ten einde met maar liefst 529.593 minuten beweging op de teller!
Mucosicidose
Met deze campagne wou men ten eerste sensibilseren over wat mucoviscidose is en mucopatiënten de kans te geven hun verhaal te vertellen. Ten tweede wou men mensen met muco een hart onder de riem steken en ze aanmoedigen te sporten. Want voor hen is sporten levensnoodzakelijk, maar door hun ziekte ook een harde dagdagelijkse opgave.
Beloning
Wie deelnam kon beloond worden met uitzonderlijke trainingen door of met bekende sporters als Louis Talpe, Belle Perez, Aagje Vanwalleghem, Svetlana Bolshakova en Sonja Kimpen. Daarnaast steunden vele eerste klasse voetbalclubs de campagne met tickets, aftrap door Mucopatiënten, en informeerden ze hun supporters over deze ziekte.
"We zijn verheugd met de positieve reacties op onze radiospots, de nationale en lokale persaandacht van zowel tv, radio, geschreven als online media. Maar vooral met de hartverwarmende reacties van mensen met muco zelf" aldus Tim Bernaers van de Mucovereniging.
Mucopatiënten deden mee
Uniek is dan ook dat MojoMedia en de Mucovereniging de campagne samen met mucopatiënten realiseerden. Zo werden informatieve radiospots door mensen met Muco ingesproken, konden ze in talrijke interviews hun verhaal brengen, communiceerden ze mee op sociale media en begeleidden ze alle sportacties.
Een overzicht van alle acties en de door 2 mucopatiënten ingesproken radiospots zijn te bekijken en te beluisteren op www.moveforair.be
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.