Tijdens het derde trimester heeft de datingsite Rendez-Vous.be honderden nieuwe leden bijgewonnen op het mobiele toestel, dankzij een Adwords campagne onder leiding van blue2purple. Wie zei daar dat de mobiele telefoon geen echt medium is voor de reclame?
Begin deze zomer had Rendez-Vous.be blue2purple een uitdaging gesteld: van het mobiele toestel een echte hefboom voor ledenwerving maken, die nieuwe leden naar de bekende datingsite kan lokken. "Het mobiele toestel is een terminal die steeds belangrijker wordt in de online datingwereld", legt Dieter Kraewinkels uit. "De gebruikers willen voortaan permanent in contact staan met hun sociaal netwerk, waar zij zich ook bevinden. Het was voor ons dan ook logisch om na te gaan of het mobiele toestel ook gebruikt kan worden om nieuwe gebruikers te werven, vooral omdat het aantal mensen dat een smartphone bezit maand na maand blijft stijgen, met een duidelijke impact op het verkeer op onze site".
Het mobiele netwerk: een serieus alternatief qua conversie
Na drie maanden campagne blijkt dat het mobiele toestel een uiterst performant kanaal is, met een gemiddelde CPC (Cost per click) die 315% lager ligt dan bij het Google Display Network (het netwerk met grafische publiciteit) van Google, en 351% goedkoper is dan Adwords. De cost per acquisition volgt dezelfde trend: de conversie van bezoeker tot lid kost op het mobiele toestel 29% minder dan bij Google Display Network, 20% minder dan bij een traditionele Adwords campagne. Deze resultaten werden behaald dankzij een voortdurende optimalisering door de specialisten van blue2purple, die dag na dag de evolutie van de campagne opvolgden. In totaal is de de aankoop van trefwoorden voortaan goed voor 15% van alle nieuwe leden die door Rendez-Vous.be geworven worden.
"Eigenlijk gaat het dus om een zeer rendabele investering voor deze adverteerder", onderlijnt Annick Vandersmissen (oprichtster van blue2purple). "Het mobiele toestel biedt grote kansen voor bedrijven die hun reclamebudget in tijden van crisis willen optimaliseren. Er is een grote inventaris, en die is zowel beschikbaar op het mobiele web als in de apps. Met deze campagne positioneert ons agentschap zich als een speler die de adverteerders kan helpen om te investeren in deze nieuwe dragers, die de laatste maanden steeds maar belangrijker worden bij de Belgische gebruikers".
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naarredactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.