Het succesvolle e-commerce verhaal van Makro begint aan een nieuw hoofdstuk. Om ervoor te zorgen dat gebruikers van Makroshop.be optimaal hun weg kunnen vinden in het productaanbod dat voortdurend wordt uitgebreid, besloot de keten, samen met zijn e-commerce partner The Reference, de site in deze fase eerst aan grondige tests te onderwerpen. Op basis van de resultaten werd de site verder geoptimaliseerd.
Een nieuwe stap in een succesvol e-commerce verhaal
Makroshop.be werd zeer positief ontvangen in 2011 en kreeg intussen Sitecore's International Site of the Year award in de categorie ‘Beste Retail/eCommerce Site'. Bij de start bestond Makro's online verkoopkanaal uit twee themawinkels: de Kantoorshop voor professionele klanten en de Tuinshop voor alle/particuliere klanten. Samen met de e-commerce specialisten van The Reference, het full service online agency uit Gent, werd vervolgens ‘home delivery' ingevoerd.
Verder werd het online productaanbod in verschillende fases uitgebreid. Online klanten kunnen vandaag multimedia, telefonie, elektro, doe-het-zelf en nog veel meer op Makroshop.be bestellen. Een aanbod dat voortdurend verder zal blijven aangroeien. Dit extra productaanbod vereist echter dat ook de interface mee evolueert. Recentelijk werd dan ook beslist om, na een grondige analysefase, de navigatiestructuur aan te passen zodat de gebruiker makkelijker zijn weg kan vinden in de vele nieuwe productcategorieën. Naast een aantal esthetische wijzigingen in het design, werd ook de checkout nog eenvoudiger gemaakt.
De websites van Makro als krachtig online marketingkanaal, een samenwerking met Adhese.
Aangezien het bereik van de online kanalen van de keten intussen meer dan aanzienlijk mag genoemd worden, start de keten eveneens met het aanbieden van verschillende bannering opties (skyscraper, imu, leaderboard…) en online display pakketten op de corporate website Makro.be en de shopping website Makroshop.be. Met niet minder dan gemiddeld 656.000 pageviews/week op deze websites zullen bedrijven die zich richten op retail klanten hier dus een krachtig nieuw online marketingkanaal vinden. The Reference ging op zoek naar de juiste oplossing in de markt om het commercieel verhaal van de beschikbare advertentieruimte te faciliteren en vond deze in Adhese. Adhese is een geavanceerd online advertentiesysteem, een complete oplossing die naast het beheren van de inventaris ook campagne- en orderbeheer doet, en eveneens ad serving alsook geavanceerde rapporteringstools en forecasting aanbiedt. The Reference zorgde tenslotte voor het uitwerken van een aantrekkelijke ratecard die marketeers zal wegwijs maken in de nieuwe advertentiemogelijkheden op de websites van Makro.
-----
Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.