CEO Marissa Mayer heeft grote plannen met Yahoo Mail. Ze wil namelijk een aantal grondige aanpassingen doorvoeren. Wat noodzakelijk zal zijn om te kunnen blijven concurreren met andere mailprogramma's. Hun sterkste concurrent is Gmail van Google. Alhoewel Yahoo Mail in de US nog zeer veel gebruikt wordt, zal het moeten blijven innoveren.
Waarom deze veranderingen?
De CEO zegt :"Yahoo Mail missed a big opportunity for the company and we need to fix that". Het mailprogramma verliest natuurlijk veel marktwaarde en men beseft maar al te goed dat men moet blijven innoveren. "Daarbij komt nog dat we ons moeten aanpassen aan de mobiele gebruiker", zegt een bron.
Welke veranderingen staan op de planning?
Qua look and feel zal het mailprogramma strakker worden. De overbodige kleine details zullen verdwijnen. Waarschijnlijk iets meer in de richting van Gmail. Naar functionaliteiten en design toe is het nog niet helemaal duidelijk in welke richting het zal gaan.
Verder vermelden de bronnen ook dat er een nieuwe design en structuur van de homepage op de planning staat.
Gebruikerscijfers Statistieken van comScore melden het volgende:
- Gmail - 287,9 miljoen unieke bezoekers wereldwijd
- 286,2 miljoen voor Microsoft's email product
- 281,7 miljoen voor Yahoo Mail
In de US heeft Yahoo nog een leiderspositie. Echter, deze zou wel ‘s snel ingenomen kunnen worden door Microsoft en Google. Deze mailprogramma blijven wel innoveren. Zeker voor smartphone- en tabletgebruikers. Yahoo moet dus zorgen dat het innovatief blijft. Maar met de nieuwe CEO aan boord zijn er duidelijk veel toekomstperspectieven voor het achteropgehinkte bedrijf.