De online retailer Coolblue mag zich nóg een jaar beste webwinkel van Nederland noemen. De online retailer prolongeerde de vakprijs voor Beste Webwinkel. Hiermee versloeg de organisatie Bol.com en KLM. Daarnaast won het bedrijf nog twee vakprijzen: De ”PostNL Dynamic Delivery Award voor het beste logistieke proces  en de Contactcare Customer Centricity Award” voor de webwinkel die de klant het meest centraal stelt. Ook viel Coolblue in de prijzen bij het publiek met awards in de categorie consumentenelektronica en telefonie.

Voorbeeld voor alle ondernemers

Juryvoorzitter Fons van Westerloo noemt Coolblue een voorbeeld voor alle ondernemers: ,,Dit bedrijf heeft een obsessieve en excessieve focus op het blij maken van klanten. Ze hebben het hele logistieke proces in eigen beheer en zijn een voorbeeld voor alle ondernemers”

NPS van 62 en “een beetje verwonderen”

"Natuurlijk zijn we apentrots op de Thuiswinkel Awards die we hebben gewonnen," vertelt Pieter Zwart, directeur van Coolblue. “We hebben met 500 Coolblue’ers hard gewerkt aan nieuwe proposities. Uit de reacties van onze klanten en onze NPS-score van 62, merken we dat onze klanten ons werk gewaardeerd hebben in 2012. Het is mooi om te zien dat vakgenoten dit ook vinden.”

Beste logistieke proces

Het bedrijf breidde in 2012 zijn bezorgopties aanzienlijk uit en kreeg daar de “Dynamic Delivery Award” voor van de jury. De gewone Coolblue-belofte vandaag besteld, morgen gratis in huis, werd uitgebreid tot 23.59 uur. En voor wie dat allemaal nog niet snel genoeg gaat introduceerde het bedrijf Coolblue VandaagNog® . Met deze dienst wordt jouw pakje, indien besteld voor 15u, nog dezelfde avond – tegen een meerprijs - thuis geleverd. “We willen niet dat klanten ‘zomaar’ tevreden zijn, maar net een stapje verder gaan. Dat noemen we ‘verwonderen’,” licht Zwart verder toe.

Klantenservice in het hart van het bedrijf

Coolblue werd boven Bol.com en de fotoboekenaanbieder Albelli verkozen voor de Contactcare Customer Centricity Award. Een award die volgens directeur en oprichter Pieter Zwart mooi past bij het DNA van Coolblue: ,,Vanaf de oprichting van ons bedrijf op de studentenkamer in 1999 hadden we twee doelstellingen: geld verdienen en een voorbeeldbedrijf zijn op het gebied van klantgericht ondernemen. Dat is vandaag nog steeds zo. Daarom hebben we bijvoorbeeld niet alleen een Financieel Directeur, maar ook een Directeur Tevreden Klanten. Deze prijs is een prachtige bevestiging voor wat we ooit op de zolderkamer bedachten en nu elke dag proberen te verbeteren ”

European E-commerce Award

Met het winnen van de vakprijs voor Beste Webwinkel is Coolblue automatisch genomineerd voor de verkiezing van de European E-commerce Award  in Barcelona. Hier zal de organisatie het opnemen tegen andere Europese webshops op 5 juni 2013.

Thuiswinkel Awards

De Thuiswinkel Awards worden elk jaar uitgereikt door de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards van branchevereniging Thuiswinkel.org - De stichting organiseert onafhankelijke verkiezingen voor webwinkels in Nederland sinds 2001.