LEWIS PR, een internationaal PR- en communicatiebureau, start met een nieuw label dat zich volledig richt op digitale marketing. Onder de naam LEWIS Pulse verzorgt het bureau campagnes voor digitale content en sociale media. LEWIS Pulse richt zich onder meer op klanten in de technologie, financiële dienstverlening, healthcare en consumentenmarkten.

Troeven van PR-bureaus

"PR-bureaus beschikken over belangrijke troeven voor alle aspecten van marketing", zegt Chris Lewis, CEO van LEWIS.  "Ze hebben de juiste kennis in huis voor het creëren, filteren, en promoten van content binnen alle kanalen en zijn gewend om snel om te gaan met nieuwswaarde. De wereldwijde lancering van LEWIS Pulse is een volgende stap in onze ontwikkeling naar een full-service content marketing bureau, met PR als de basis."

Geïntegreerde aanpak

"Ook in België zien we een toenemende vraag naar diensten op het vlak van digitale marketing, sociale media en contentproductie. Vandaag hebben we in ons team al de nodige expertise in huis. Dankzij de samenwerking met onze collega's van LEWIS Pulse hebben we nu ook toegang tot wereldwijde best practices en kunnen we onze klanten een volledig geïntegreerde aanpak van communicatiecampagnes bieden", zegt Miek Gielkens, General Manager LEWIS België.

Lancering LEWIS Pulse

De lancering van LEWIS Pulse volgt op de overname van het in Silicon Valley gevestigde social media marketing bureau PageOne in 2010. Daarnaast heeft LEWIS volop geïnvesteerd in het aanwerven van talent en nam het bureau het  afgelopen jaar twaalf nieuwe medewerkers aan met expertise op het gebied van digital marketing. Het LEWIS Pulse team in de Benelux wordt geleid door Jurriaan de Reu, die de afgelopen vier jaar verantwoordelijk was voor de creatieve en digitale dienstverlening van LEWIS in de Benelux.