Vorig jaar in november lanceerde Mobistar een dienst waarmee de gebruiker gratis een “check-up” van zijn tariefplan kan laten uitvoeren. Sindsdien hebben al meer dan 100.000 Mobistar-abonnees gebruik gemaakt van “Personal check-up”. Het resultaat? Tienduizenden van hen zijn overgestapt op een tariefplan dat nu nog beter aan hun behoeften is aangepast.Met deze dienst gaat Mobistar verder dan wat de wet voorschrijft op het vlak van tariefplanadvies en bevestigt het bedrijf zijn ambitie om de beste klantervaring op de Belgische markt te bieden.
Personal Check Up
Op 15 maart is het de Internationale Dag van de Rechten van de Consument. De ideale gelegenheid om de gratis dienst “Personal check-up” weer in de spotlights te zetten. Die dienst werd eind november 2012 door Mobistar gelanceerd om zijn abonnees de mogelijkheid te bieden om om de zes maanden een “check-up” van hun tariefplan te laten uitvoeren.
Voortaan kunnen Mobistar-klanten op beide oren slapen omdat ze dankzij “Personal check-up” weten dat ze altijd het tariefplan hebben dat het best aan hun evoluerende gebruik is aangepast. Deze gepersonaliseerde dienst is een duidelijk antwoord op een behoefte van de Belgische consument. Het bewijs? In minder dan 3 maanden tijd heeft Mobistar al meer dan 100.000 abonnees aanbevelingen gedaan in het kader van “Personal check-up”.
61% kiest voor een tariefplan tegen lagere prijs
Die aanbevelingen leiden in veel gevallen tot een gunstigere oplossing voor de consument: van de abonnees die na een “check-up” van tariefplan veranderen, kiest 61 % voor een tariefplan met dezelfde inhoud maar tegen een lagere prijs, kiest 20 % voor een hoger tariefplan maar met veel meer inhoud (voor klanten die onlangs beslist hebben om mobiel te surfen, bijvoorbeeld) en kiest 19 % voor een aanbieding met meer inhoud maar voor dezelfde prijs.
Happy Customer-programma
Met “Personal check-up” doet Mobistar veel meer dan wat de wet voorschrijft op het vlak van tariefplanadvies. Terwijl operatoren bij wet verplicht zijn om een keer per jaar het gunstigste tariefplan op de factuur van de abonnee te vermelden, neemt Mobistar om de zes maanden contact op met de klanten voor een “Personal check-up”, en dit via sms, via mail of telefonisch.
“Personal check-up” is onderdeel van het “Happy Customer”-programma, waarmee Mobistar de beste klantervaring op de markt wil bieden. Die ambitie is een van de 4 strategische prioriteiten van Mobistar. De dienst zal de komende dagen en weken het voorwerp zijn van een reclamecampagne met als thema gemoedsrust.