In 2012 zag Coolblue zijn omzetgroei sterk versnellen. De ‘Beste Webshop van België' boekte 168 miljoen omzet. Dit is een groei van 48% tegenover 2011 toen het bedrijf 114 miljoen euro omzet maakte.

Coolblue creëerde daarnaast 140 nieuwe banen, waarvan 40 in België, en opende een nieuw winkel- en retailconcept in Wilrijk. De strategie van Coolblue draait om een 'obsessieve' focus op klantentevredenheid. Daarom is het bedrijf trots een stijging vast te stellen in de belangrijkste graadmeter op dit gebied: de Net Promotor Score. Deze bereikte een record van 62.

Nieuwe shops

Nieuwe shops en leveringsmogelijkhedenHet bedrijf doorbrak in 2012 de grens van 200 webshops en verwacht in 2013 meer dan 100 nieuwe shops te openen. De manager van Coolblue België, Werner Bruyns, ziet deze focus op productspecialisme als één van de redenen waarom het bedrijf zo succesvol is: ,,Met onze gespecialiseerde shops, zoals Tabletcenter.be, zijn we extreem relevant voor onze klanten. Zij wanen zich in een waar ‘productwalhalla'. Een andere verklaring voor ons succes zien wij in onze extreme focus op klantentevredenheid. Daar zullen we ons ook in 2013 elke dag in verbeteren."

Coolblue breidde in 2012 zijn leveringsmogelijkheden aanzienlijk uit. Voor wie de ‘gewone' Coolblue-belofte ‘voor 22.00u besteld, morgen gratis in huis' nog niet snel genoeg gaat, werd Coolblue VandaagNog®geïntroduceerd. Met deze dienst wordt jouw pakje, indien besteld voor 15.00u, nog dezelfde avond – tegen een meerprijs - thuis geleverd. Als eerste grote webwinkel in België maakt het bedrijf het eveneens mogelijk om jouw product in een door jou gekozen tijdvak te laten bezorgen. Tenslotte kunnen klanten hun bestelling ook afhalen in de 4 fysieke winkels of in 1 van de meer dan 1.100 bpack@bpost-afhaalpunten.

2013

3 nieuwe fysieke winkels en een nieuw magazijnIn 2013 verwacht Coolblue verder te groeien naar een omzet van meer dan 200 miljoen euro. Het bedrijf zal in steeds meer productcategorieën webshops openen. Deze weg werd al sinds kort bewandeld met nieuwe gespecialiseerde webshops zoals Pannenstore.be en Serviesstore.be. Hiervoor zal Coolblue in het eerste kwartaal van 2013 een bijkomend magazijn openen in de omgeving van Tilburg. Dit magazijn zal een oppervlakte hebben van 11.000 m2.Daarnaast worden begin 2013 de deuren geopend van een winkel in Lochristi. Ook in deze tweede Vlaamse Coolblue winkel zullen klanten terechtkunnen voor gespecialiseerd advies, het afhalen van online bestellingen en directe service na aankoop. De online retailer wil dit jaar eveneens winkels openen in zowel Amsterdam als Utrecht.