Medische diensten/contentbedrijf en onlineagency aan de basis van medische database

Veel medische professionals en webbouwers zitten vaak met de handen in het haar: ze hebben nood aan visueel materiaal en rich content over medische producten. Want goede informatie maakt het makkelijker om patiënten, artsen en apothekers grondig in te lichten. Het medisch diensten & contentbedrijf Medical Web Services en het webbureau Baldwin hebben daarom de krachten verenigd en lanceren de medische database Medipim.

Op Medipim vinden medische professionals, softwarebouwers en webbureaus inhoud of content voor softwarepakketten, CMS, PIM, websites, webshops of apps. Momenteel bevat Medipim ongeveer 15.000 courante geneesmiddelen, parafarmacie- en cosmeticaproducten in het Nederlands en Frans. Via crowdsourcing en eigen fotografie komen er dagelijks tientallen producten bij.

Hoge kwaliteit, betaalbare prijs

Volgens Maarten Deboo, zaakvoerder van Baldwin – het online bureau dat Medipim bedacht en ontwikkelde – vult de medische database een echte leemte op: “Medipim is een professioneel medisch platform dat tot op vandaag nog niet bestond. Wij bieden voor online gebruik geoptimaliseerde content aan over de meest courante verkochte producten in de apotheek (geneesmiddelen en parafarmacie). 

High-end productfoto’s, productfilmpjes, 360-graden packshots, 3D-renders, en alles tegen een betaalbare prijs. Dat kan omdat de kost om Medipim te onderhouden, gedeeld wordt door heel wat gebruikers. Wij maken er een erezaak van om op Medipim alleen de allerbeste media aan te bieden. Zo kunnen de medische professionals en webbouwers zich concentreren op hun kerntaken.”

Implementatie door specialisten

Medipim gebruiken is heel eenvoudig volgens de makers, maar voor de implementatie ervan rekent de gebruiker het best op de hulp van een gecertificeerde partner. Maarten Deboo: “Er bestaan plugins en API’s voor heel wat softwarepakketten, CMS-systemen en e-commerceplatformen, maar voor de implementatie hiervan raden we onze klanten altijd aan samen te werken met professionals. De klant kiest een gecertificeerde partner die samen met hem het hele proces doorloopt.” Voor webshops zijn op dit moment Indie Group en Studio Emma gecertificeerd maar we zoeken nog een aantal goede webbureaus.

Foto’s voor apotheekwebsites

Iedere week hebben wij vragen van onze ApoSite gebruikers (apotheekwebsites) naar foto’s van geneesmiddelen en parafarmacie verklaart Directeur Luc Baert Van Medical Web Services. Met meer dan 600 apotheekwebsites zijn wij leider in België en daarom waren wij op zoek naar een goede partner.

Info voor publiek en apothekers.

Daarnaast vragen de apothekers, maar vooral het publiek, naar meer informatie over producten. Video’s over het gebruik van sommige (complexe) producten kunnen zeer verhelderend werken. De apotheker, de raadgever bij uitstek, kan zodoende ook meer productinformatie (instructievideo’s, patiëntenbrochures, documenten, links, …) geven zodat de patiënt niet via Google moet gaan zoeken (waar hij niet altijd de juiste correcte info vindt). 

Een belangrijke troef is zeker dat farmaceutische firma’s zelf inhoud kunnen aanleveren voor het platform.

Planning

Medipim zit nu in de finale testfase en wordt voor elke medische professional beschikbaar vanaf 2 mei.

Meer weten over Medipim?
Surf naar www.medipim.be