Mobilosoft, specialist in het genereren van verkeer naar fysieke winkels en in mobiele marketing voor de grootwarenhuizen, is voortaan de partner van Shoe Discount en Passion Pneu voor de ontplooiing van deze twee ketens in het mobiele universum. De komst van deze twee klanten bevestigt de sterke groei die Mobilosoft verleden jaar neerzette; het beheert momenteel de virtuele identiteit van een 6.500 fysieke verkooppunten.

Mobiele site

Mobilosoft kreeg de opdracht om de mobiele site te realiseren van deze twee winkelketens en hun aanwezigheid te beheren op Google Local, Google Places, Google Maps en het sociale netwerk Foursquare. Voor Passion Pneu zal Mobilosoft er ook voor zorgen dat de locatie van de verkooppunten aandacht krijgt op de GPS van Garmin, Tomtom en Nokia Maps (voorheen Navteq). Shoe Discount en Passion Pneu vertegenwoordigen resp. 193 en 56 verkooppunten in België.

Mobilsoft

"Dat Passion Pneu ervoor gekozen heeft om met Mobilosoft te werken, is omdat het mobiele communicatieproduct een perfect antwoord was op de uitdagingen van de toekomst", beklemtoont Samuel De Boeck, marketing verantwoordelijke bij deze keten. "Mobilosoft heeft ons geholpen om een globaal project op het web uit te bouwen, bestaande uit het creëren van de website (in samenwerking met het agentschap Kviar) en de mobiele site, het beheer van sociale media en de aanwezigheid op de GPS wegenkaarten. Het is dus de ideale partner om de hele interactieve communicatie van het Passion Pneu netwerk te centraliseren".

"Deze twee klanten illustreren perfect de evolutie van onze positionering", onderlijnt Georges-Alexandre Hanin, oprichter van Mobilosoft. "Buiten de mobiele site bouwen wij nu ook de strategie van onze klanten uit op de zoekmachines en de sociale media, om zo een complete oplossing in mobiele marketing te bieden. Wij staan dus in het hart van deze onderliggende trend die men de 'SoLoMo' noemt: sociaal, lokaal en mobiel. Deze evolutie toont aan dat de gebruikers steeds meer Google en sociale netwerken zoals Facebook gebruiken als hulp bij hun shopping. Dat is waarom het van groot belang is voor de detailhandel dat zij de bekendmaking van de virtuele identiteit van hun fysieke verkooppunten professioneel aanpakken, en dat zij er ook een luik met plaatselijke promoties aan toevoegen. Om dit te doen werken wij samen met hun strategische en creatieve partners, om een kwalitatieve content te produceren op zoveel mogelijk media".