Ook nadat een nieuwe webstek is afgewerkt vindt The Reference, het Gentse full service agency, het belangrijk om haar klanten bij te staan in het correct activeren van hun online aanwezigheid. Een effectieve communicatie aangepast aan de verwachtingen van de gebruikers op alle ‘touch points' is daarbij cruciaal. Aangezien elk communicatiekanaal vaak een totaal andere context heeft, dringt de noodzaak van een juiste multichannel communicatiestrategie zich op. En omdat de mix van kanalen waarvan een bedrijf (én zijn klanten) gebruik maken steeds breder wordt, stijgt het belang hiervan dag na dag. Een krachtig CRM-systeem dat al deze lagen samenbrengt wordt daarbij één van de belangrijkste kritische succesfactoren in elke business categorie.

The Reference/CRM: strategie én technische implementatie

Bij CRM staat het optimaliseren van elk contact met de klant centraal. Customer Relationship Management rust op 3 pijlers: marketing automation, sales automation en service automation. Via een grondige analyse van de customer ‘touch points' en processen stellen de CRM specialisten van The Reference een strategie op maat van elk bedrijf op. The Reference werkt vervolgens het volledige traject met de klant af:  van het operationeel uittekenen over het opzetten van een analytisch proces tot het uitwerken van het informatiemanagement. The Reference biedt haar klanten hierin niet alleen het nodige advies, maar verzorgt ook de implementatie. Het full service agency bracht deze activiteit recent onder in een nieuw competence center; The Reference/CRM.

The Reference/CRM reconnects your brand with Selligent

Aangezien we vandaag leven in een wereld van ‘big data' moet een goed CRM systeem gebaseerd zijn op een krachtige technologie om al deze gegevens de baas te kunnen. De interactieve marketing-oplossingen van marktleider Selligent waren al lang geliefd bij de CRM specialisten van The Reference. Dit werd dan ook bekrachtigd met een partnership. 

"Dit partnership illustreert ten volle onze aandacht voor de klant: Selligent als ‘marketing technologist' en The Reference als de ‘marketing strategist', zegt Nicolas Van Vijnckt, Partner Manager bij Selligent "We geloven rotsvast in de mogelijkheden van CRM om op doordachte en efficiënte wijze relaties met klanten op en uit te bouwen of te onderhouden. Het is een logisch verlengstuk van wat we al jaren voor onze eigen klanten doen, hier bij The Reference.", zegt Jeroen Bouserie, CRM specialist en data driven marketeer bij The Reference. "Bovendien is alles meetbaar, wat het aantonen van een positieve ROI makkelijker maakt.

" The Reference voerde eind vorig jaar een studie uit over e-CRM in België. Meer dan 100 bedrijven namen hier aan deel. U kan de resultaten bekijken op http://www.reference.be/nl/onderzoek/ecrm/