Branche toont met nieuwe site aan dat naast Whatsapp of Facebook Messenger juist SMS de toekomst heeft.
De Short Message Service (SMS) wordt een steeds belangrijker communicatiemiddel in notificatie, authenticatie,transactie en interactie. Of het nu gaat over de Eurovisie Songfestival stemming, internet bankieren of simpelweghet parkeergeld betalen; vaker en vaker speelt SMS een essentiële rol.
SMS-branche
Daarom lanceerde de SMS-branche vandaag haar eigen website www.sms.nl. Een informatief en inspirerendoverzicht van alle voordelen die SMS te bieden heeft, met name bedoeld voor marketeers, veiligheidsexperts,ICT-professionals, HRM adviseurs en iedereen voor wie een snel en betrouwbaar bereik van haar doelgroepenbelangrijk is.
Platvorm
Het platform moet partijen een podium geven om hun ideeën aan te bieden. Dat kunnen bijdragen zijn in de vormvan nieuwsberichten, columns, recensies of casebeschrijvingen. Uiteindelijk moet SMS.nl een effectief platformworden om kennis en ideeën te delen.
Een van de promotors van de website is Jeroen van Glabbeek, medeoprichter van SMS-specialist CM in Bredaen mede-initiatiefnemer van Mobile Convention Amsterdam.
Afhankelijk van SMS
“Overheden, multinationals, goede doelen en media zijn afhankelijk van SMS. Het is eigenlijk vreemd dat totnog toe geen enkele website zich heeft gespecialiseerd in artikelen over de toepassingen van SMS”, stelt VanGlabbeek. “Je staat er bijna niet meer bij stil dat iedereen SMS gebruikt. Vergelijk het met elektriciteit: je weet nietwat je mist, tot je het niet meer hebt.
”Facts & Figures"
- Aan het eind van 2012 waren er wereldwijd meer dan 6,1 miljard mensen met een mobiel
- Slechts 1 op de 6 mobiele telefoons kon online message services gebruiken
- Iedereen met een mobiele telefoon kan SMS ontvangen en versturen
- Naar verwachting worden eind 2016 9,6 triljard SMS’jes verstuurd.
Kijk hier voor meer informatie op