Als je zou willen, kan je haast iedere dag naar events gaan. Zo gaat dat eenmaal anno 2017. Events voor start-ups, over innovatie, sales, marketing, en ga zo maar door. Allemaal zouden ze je in no time naar de toekomst katapulteren. Klinkt mooi, maar hoe kies je nu uit dat ruime aanbod? 

Als organisator van events ben ik bij Bloovi dagelijks bezig om een event zo goed mogelijk vorm te geven, samen met een straf team. Alles begint natuurlijk met een sterk programma. Een goed begin is al het halve werk, maar een event moet zoveel méér zijn. Als ik spreek met aanwezigen en partners en hen vraag waarom ze voor WebTomorrow kozen, halen ze vaak deze zes redenen aan:

1.  Een sterk programma

Tien maanden voor WebTomorrow komen we samen met een groep professionals. Sterke persoonlijkheden in de sector die zichzelf al bewezen hebben. Samen met hen buigen we ons over de vraag: “Welke topics houden de professionals vandaag bezig en wat komt er op hen af?” Zo weten we precies wat er leeft. Op die manier komen we tot een longlist met ideeën en topics.

Zo speel artificial intelligence een belangrijke rol dit jaar. Hoe zou het ook anders kunnen, met al die buzz rond zelfrijdende auto's en jobstelende robots? Maar ook topics waar we als sector iets minder met bezig zijn, maar wel een enorm impact hebben op onze business, schuiven we naar voren. Omdat we jou willen wakker schudden. Zodat je nú kan inspelen op de feiten. 

2. Een belevenis en ervaring die je niet kan vergelijken in België

Er valt altijd iets te beleven op WebTomorrow, zeker met de 75 partners die ook dit jaar WebTomorrow een enorme meerwaarde geven. Je komt er in contact met de nieuwste technologieën en diensten, die jouw business kunnen verbeteren. Wil je even bekomen van al die inspirerende talks? Dan kan je terecht aan een van onze cocktailsbars of neerploffen in een van onze chill corners. Voor wie het graag wat actiever heeft, kan zich laten onderdompelen in een immersieve VR-beleving of deelnemen aan een van de vele uitdagende wedstrijden. En voor wie ons event echt helemaal ontspannen wil verlaten, hebben we dit jaar ook enkele masseurs in petto! 

Uiteraard voorzien we ook uitstekende catering. Dit jaar waan je je haast in een waar foodwalhalla! We laten namelijk meer dan 20 foodtrucks komen, die voor ieder wat wils aanbieden. Ja, een sterk programma is belangrijk, maar wij willen voor een unieke totaalbeleving gaan. Kwaliteit doortrekken in heel het event. Elk jaar worden we er beter in, en elk jaar leggen we de lat weer een tikkeltje hoger. 

 

3. Internationale sprekers die je anders niet kan zien binnen handbereik

Meer dan 30 sprekers (check het programma hier) in drie verschillende zalen brengen twee dagen lang voortdurend inspirerende verhalen en nieuwe inzichten waarvan je kan leren. Dit jaar hebben we extra diep in de buidel getast om internationale namen aan ons te binden. Je zag nog nooit zoveel buitenlands toptalent zo dicht bij huis. Je hoeft me natuurlijk niet op m'n woord te geloven... Neem gerust een kijkje op onze sprekerspagina.

Aanwezig zijn op de conferentie biedt de mogelijkheid om in contact te komen met sprekers en visionairs die je anders nooit zou spreken. Hier willen we al langer iets speciaals mee doen, en dit jaar is het eindelijk zover! We geven je de kans om onze sprekers te ontmoeten. Na hun talk worden enkele van onze sprekers begeleidt naar een aparte ruimte, waar jij de kans krijgt haast een-op-een vragen te stellen aan hen. Zie het als een gezellig groepsgesprek. Zo dicht ben je vast nog nooit bij jouw favoriete spreker gekomen. 

4. Netwerken, maar dan waar je écht iets aan hebt

We brengen 1500 mensen bij elkaar. Een bonte mix van ondernemers, marketeers, digital professionals, managers, designers en sales. En eerlijk? We hebben onze buik vol van het lege begrip ‘netwerken’.  Laten we eerlijk zijn: mensen bij elkaar brengen op één locatie is niet netwerken. Tijdens WebTomorrow zetten we volgende acties op, zodat jij alle netwerkkansen kan grijpen:

  • Onze netwerkapp zorgt voor een-op-eenmeeting en geeft jou een rangschikking van welke profielen het meest interessant zijn voor jou. Die kan je dan ontmoeten in inze netwerk area, een aparte ruimte waar je rustig kan praten met elkaar.
  • Een netwerk area zorgt voor netwerking dates. Een geniaal concept waar ik persoonlijk hard naar uitkijk. Per dag zal er minimaal anderhalf uur aan speeddating zijn. Zo kan je op een halfuur tijd 15 gesprekken voeren.
  • Een vip area en 75+ partners zorgen ervoor dat je in een rustige sfeer een goed gesprek kan hebben met elkaar. Ideaal om te ontdekken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.
  • De vele chill corners en hoekjes zorgen voor een toffe sfeer waar netwerken nooit veraf is.

5. Een faire prijs voor een internationale conferentie

Internationale topsprekers, een inspirerende locatie, uitstekende catering, toffe randactiviteiten,... dat alles heeft natuurlijk zijn prijs. Maar bij Bloovi ijveren we er al jaren naar om de ticketprijs zo fair mogelijk te houden. Voor een tweedaags event van dit kaliber durven sommige organisatoren al snel tot 1.000 euro vragen. Wij doen er alles aan om de prijs te drukken. 

De standaard prijs is 450 euro voor twee dagen conferentie. En we durven zelfs nog lager te gaan. Onlangs lanceerden we 400 Super Early Bird Tickets voor 350 euro, 100 euro korting dus. Een fijne prijs voor twee dagen, geen wonder dus dat we er nog maar 180 over hebben. En onder ons gezegd en gezwegen: het gaat snel ;-) 

6. Het totaalconcept

Zo kom ik tot mijn laatste punt. De combinatie van dat alles zorgt voor een fantastisch totaalconcept. Alles van A tot Z is voorzien. WebTomorrow is méér dan inspirerende talks, het is een unieke totaalbeleving. Geen wonder dat we al 500 (!) tickets verkochten, nog meer dan drie maanden voor het event. Je kan trouwens de lijst met aanwezigen al bekijken op onze attendees pagina. Wie weet zit jouw concurrent er al bij ;-) 

Dus, tot op WebTomorrow? Ik kijk er alvast naar uit om jou te ontmoeten!