foto: Teamleader CEO Jeroen De Wit

De Gentse scale-up Teamleader lanceerde vandaag een nieuw platform: de Teamleader Marketplace. Op dat platform biedt Teamleader vanaf vandaag 100 integraties met productiviteitsapps voor kmo’s, gaande van boekhoudapplicaties en Microsoft Office tot meer niche toepassingen zoals Stripe en Mollie. “Met de Marketplace zetten we een belangrijke stap naar een community van Europese kmo’s die elkaar helpen en steunen in hun zoektocht naar meer productiviteit en competitiviteit,” aldus Jeroen De Wit, CEO van Teamleader.

Samenwerken met andere platformen via API 

Jeroen De Wit, CEO: “We zagen dat ontwikkelaars al spontaan toepassingen aansluiten op onze Teamleader API, maar onze 5000 klanten bleken daar niet altijd van op de hoogte. Vandaar dat het moment ons rijp bleek om alle integraties te bundelen op één overzichtelijke plek: de Marketplace. In één moeite door hebben we het aanbod van integraties fors uitgebreid, onder meer met de Microsoft Office suite, dat door een groot deel van de kmo’s wordt gebruikt.”

Op de Marketplace kunnen Teamleadergebruikers gemakkelijk alle integraties doorzoeken. Dankzij plug and play zijn ze meteen inzetbaar in de organisatie. Ook het beheer van bestaande integraties kan voortaan in de Marketplace. Zo voorziet de single sign on functie dat gebruikers meteen ingelogd zijn op externe applicaties.

Ecosysteem op maat van kmo’s

Binnenkort kunnen gebruikers en externe ontwikkelaars ook zelf integraties creëren met Teamleader. Daarvoor zal Teamleader API Evangelists aanstellen, die gebruikers en developers zullen bijstaan om toepassingen te koppelen.

"Onze missie is en blijft om kmo’s de middelen te verschaffen om even concurrentieel en innoverend te zijn. Onze Marketplace is daarin een cruciale stap"
 

Jeroen De Wit, CEO: “Er bestaan dergelijke ecosystemen voor grote bedrijven, waarmee ze hun applicaties makkelijk kunnen integreren en personaliseren. Onze missie is en blijft om kmo’s de middelen te verschaffen om even concurrentieel en innoverend te zijn. Onze Marketplace is daarin een cruciale stap.”

Na de digitalisering, de personalisering

De aankondiging gebeurde op het Work Smarter event, waar zo’n 1000 klanten en partners van Teamleader mee het vijfjarige bestaan van Teamleader kwamen vieren. “De Marketplace past in een logische evolutie van Teamleader”, aldus Jeroen De Wit.

Vorig jaar nog deed Teamleader een onderzoek bij kmo’s over hun productiviteit en work/life balance, waaruit bleek dat ze gemiddeld 55 uur per week werken, én dat administratief werk een eeuwig pijnpunt blijft bij ondernemers. Uit het onderzoek bleek bovendien dat ondernemers die de stap naar digitalisering zetten, meer tijd overhouden voor vrije tijd of om te investeren in de groei van hun bedrijf.

“Het was altijd onze bedoeling om met Teamleader te evolueren van een product naar een platform voor kmo’s. Teamleader is voor veel Europese kmo’s een eerste stap naar digitalisering. Eens die stap gezet, krijgen gebruikers vertrouwen om meer te gaan personaliseren en te experimenteren,” zegt CEO Jeroen De Wit. “De Marketplace biedt een antwoord op die zoektocht. Het past bovendien perfect in onze langetermijnvisie: we willen een Europese community van kmo’s bouwen rond Teamleader, die elkaar op alle mogelijke manieren bijstaan en steunen om te ondernemen en te groeien. Op die manier willen we kmo’s helpen om uit te blinken.”