Showpad heeft er een fabuleus eerste tien jaar op zitten, en dat succes is het afgelopen jaar nog versneld: in 2020 liet de Gentse scale-up een groei van 58% optekenen, goed voor 1.200 klanten in meer dan 50 landen, waaronder grote kleppers als Bridgestone, Kimberly-Clark en Unilever.

De pandemie legde Showpad evenmin windeieren, omdat het kopers en verkopers dichter bij elkaar bracht: zo is er een jaarlijkse stijging van 350% kopers op het sales enablement platform, en de interactie tussen koop- en salesteams steeg met maar liefst 600%!

Omdat het aankoopproces niet-lineair is, begeleiden succesvolle verkoopteams de koper van onzekerheid naar transformatie”, aldus Dustin Deno, Senior Vice President Global Sales bij Showpad. “Ons platform is de moderne enablement technologie die inkomstenteams nodig hebben in een tijdperk waar B2B-verkoop sterk aan het verschuiven is.”

Nieuw kantoor in Australië

“In die tien fantastische jaren hebben we ontzettend veel geleerd”, zegt CEO Pieterjan Bouten die het bedrijf samen met Louis Jonckheere oprichtte. “Ons revenue enbalement platform is specifiek voor dit nieuwe tijdperk gebouwd. We kijken ernaar uit om kopers met verkopers te connecteren door middel van moderne verkoopoplossingen die mensen in staat stellen om op hun best te zijn. Bedankt aan iedereen die Showpad in al die jaren ondersteunde, en speciale dank aan onze toegewijde en getalenteerde medewerkers, klanten, partners en investeerders die de lat elke dag weer wat hoger leggen.”

Dit jaar nog opent Showpad een kantoor in Australië en wil het tegen het einde van 2021 250 extra mensen aanwerven. Of zoals zij het noemen: good-natured asskickers.