De Gentse start-up Dripl, dat gezonde en verpakkingsvrije alternatieven ontwikkelt voor suikerige frisdranken en saai (spuit)water op de werkvloer, heeft 1,1 miljoen euro groeikapitaal opgehaald bij enkele privé-investeerders (zoals Jonas Malisse van Too Good To Go Belgium, Wim Vernaeve van Greenpark Investment Partners en Foodbag-founder Stéphane Ronse) en bij PMV, dat met durfkapitaal over de brug kwam.

De ambities van het jonge bedrijf zijn dan ook groot. “Anderhalf jaar en bijna 100.000 vermeden verpakkingen later surfen zowel grote corporates als kmos mee op de Dripl-golf”, aldus Colin Deblonde (23), co-founder en CEO van de Gentse start-up. “De werkvloer in België is echter nog maar het begin: we willen onze impact opschalen over gans Europa, tot bij mensen thuis. Onze ambitie is om tegen eind 2023 tien miljoen wegwerpverpakkingen te vermijden. In de eerste plaats door te schalen binnen België en Nederland, met een team dat sterk zal uitbreiden.”

Bedrijven zoals JBC, Showpad en imec zijn helemaal verkocht en hebben al een verpakkingsvrije frisdrankautomaat van Dripl op de werkvloer staan.