ManoMano, een online marktplaats voor interieur-, tuin en DIY-producten, heeft in een serie F-investeringsronde net geen 300 miljoen euro opgehaald. Door die investering verwerft het Franse bedrijf meteen ook op overtuigende wijze de status van unicorn aangezien het nu op een indrukwekkende 2,19 miljard euro wordt geschat.
“De pandemie heeft een internationale rage in de doe-het-zelfsector teweeggebracht, en wij denken dat deze trend zal aanhouden”, aldus Eric Jones van de Dragoneer Investment Group. “Consumenten over de hele wereld investeren meer en meer in hun huis en wenden zich hiervoor steeds meer tot online kanalen voor producten, prijs en – belangrijk – advies.”

Met het verse groeikapitaal en de nieuwe status van unicorn mikt ManoMano nu in de eerste plaats op groei. Het bedrijf heeft momenteel 800 mensen in dienst, maar wil tegen eind volgend jaar maar liefst 1.000 extra mankrachten aanwerven. Verder wil ManoMano sterk groeien in Duitsland en het VK, en blijven investeren in tech en data om de service te kunnen verbeteren.