Ugnius Rimša & Michael Musandu (©Arjan Benning)

De Amsterdamse FashionTech start-up Lalaland heeft 2,1 miljoen euro opgehaald in een nieuwe pre-serie A-financieringsronde, geleid door Orange Wings, Unknown Group en angel-investeerders als Bart de Wilde (voormalig Nike general manager), Amhard Ford (Google) en Thorsten Koch en Christina Caljé (Autheos).

Lalaland stelt modemerken en retailers in staat om hyperrealistische modellen te creëren met behulp van artificiële intelligentie. Met deze body-inclusive avatars wil het bedrijf een meer inclusieve, persoonlijke en duurzame winkelbeleving creëren voor modemerken, retailers en klanten.

Ons product richt zich op de problemen van consumenten die zich ondervertegenwoordigd voelen op het gebied van etniciteit, genderidentiteit en lichaamsrepresentatie”, aldus founder en CEO Michael Musandu. “Daarom willen we werken met mensen die zich herkennen in deze vraagstukken, om zo in co-creatie een positieve verandering te maken.”

Dit is een ongekende kans om retailers en merken te helpen om een positieve impact te maken in de mode-industrie, en om retourzendingen en daarmee verspilling terug te dringen”, besluit Shawn Harris, founder en CEO van Orange Wings.