Niki de Schryver, founder van COSH!

De Antwerpse start-up COSH! heeft tijdens haar eerste seed-ronde maar liefst 600.000 euro aan kapitaal opgehaald. Heel concreet bij imec.istart, de Europese DigiCirc-award, Stad Antwerpen, Ballistix Digital, Kenny Willems, Hefboom, een banklening en een particulier impactfonds.

Met het kapitaal wil het innovatieve modeplatform haar missie om de modesector transparanter, duurzamer en circulair te maken nog meer wind in de zeilen geven. De ambities en realisaties zijn in elk geval heel concreet: de overname van het Nederlandse Fairify-platform, een volledig gedigitaliseerde COSH! brand index en algoritme in samenwerking met Stad Antwerpen, en een Europese DigiCirc BioEconomy Award op de schoorsteen.

“COSH! is een van de innovatieve modeprojecten die we ondersteunen”, aldus Erica Caluwaerts, schepen voor economie, innovatie en digitalisering bij Stad Antwerpen. “De tool, waarbij de kledij objectief gescreend wordt op ethiek, milieu en werkomstandigheden, kunnen ze door deze financiële push verder digitaliseren. De gescreende merken worden daarna visueel getoond op locatie bij moderetailers in Antwerpen wat consumenten zal stimuleren om lokaal te kopen. Daarnaast kunnen we ons op deze manier profileren als een duurzame modestad.