Founders Adrien Roose, Tanguy Goretti en Karim Slaoui

Cowboy lanceert vandaag een tweede crowdfundingcampagne via CrowdCube, ‘s werelds eerste en grootste crowdfundingplatform. Hiermee hoopt de e-bike producent minstens één miljoen euro op te halen om verdere geografische expansie te ondersteunen en micromobiliteit te versnellen. Onlangs nog sloot Cowboy een Serie C-kapitaalronde van 80 miljoen dollar af.

Door de crowdfunding-campagne kunnen privépersonen – vanaf een bedrag van 50,3 euro – investeren in de tech start-up en de stap zetten van stakeholder naar aandeelhouder. Zo wil Cowboy zijn community een concretere rol geven in de mobiliteitsrevolutie die het voor ogen heeft.

“Wij zijn trots onze community te kunnen verenigen rond crowdfunding”, aldus Adrien Roose, CEO en co-founder van Cowboy. “Wij hebben onze gebruikers altijd beschouwd als de ware belichaming van Cowboy en de volgende logische stap is hen de mogelijkheid bieden steeds actiever deel te nemen aan het herontwerp van de mobiliteit in en rond de steden.”

Cowboy lanceerde in 2021 twee nieuwe modellen en breidde uit naar de Verenigde Staten en Scandinavië, waardoor de start-up nu in twaalf markten actief is. In totaal hebben Cowboy-fietsen al meer dan 36 miljoen kilometers afgelegd, goed voor een CO2-besparing van ruim 4500 ton.