De eerste Customer-Centered Organization Awards, een initiatief van u.sentric en Hello Customer, zijn uitgereikt. Laureaten waren Sint Oda, Bizbike en Zorgbedrijf Antwerpen. Specifiek werd Sint Oda, dienstencentrum voor mensen met een complexe of meervoudige beperking uit Pelt, uitgeroepen tot meest klantgerichte organisatie van Vlaanderen.

Strategisch consultant u.sentric en customer experience platform Hello Customer riepen de awards in het leven om Belgische rolmodellen inzake customer centricity in de kijker te plaatsen. “Sint Oda heeft zich met succes aangepast aan de gewijzigde financiering in de gehandicaptensector, waarbij cliënten zelf financiële ondersteuning krijgen van de overheid en de beste zorgorganisatie voor hun specifieke beperking kiezen”, motiveert Annita Beysen, managing partner u.sentric, de keuze voor de winnaar.

“Het centrum paste daarom zijn strategie aan en plaatste klantgerichtheid centraal. Het investeerde bijvoorbeeld in zijn technische dienst, om creatieve en innovatieve oplossingen uit te werken voor zijn cliënten. Daardoor is het een koploper in kwaliteit en diversiteit van zorg. Iedereen in de organisatie werkt aan hetzelfde doel: waarde creëren voor de klant en daardoor de beste zorg bieden.”