Salesnudge- founder en CEO Tom Pennings

De Limburgse start-up Salesnudge, die een schaalbaar sales-softwareproduct voor de kmo-markt ontwikkelt, heeft 500.000 euro vers kapitaal opgehaald bij de Limburgse investeringsmaatschappij LRM, Vlaio en BNP Paribas Fortis. Founder en CEO Tom Pennings, voor wie dit al het derde bedrijf is, zal het kapitaal vooral aanwenden om verder te groeien.

“Wie Vlaanderen zegt, zegt kmo-markt”, zegt de Limburger, die in 2007 als afgestudeerde computerwetenschapper naar Silicon Valley trok om vervolgens in België een eerste bedrijf op te richten. De ervaring die we bij 15.000 werknemers in grote bedrijven hebben opgebouwd is nu getransformeerd naar een bedrijf dat sneller schaalt. Onze kmo-focus heeft een veel kortere salescyclus en een veel grotere markt.”

“Als groeiende tech-startup is Salesnudge een waardevolle aanwinst in ons portfolio”, verklaart Gunter Plevoets, Head of Corporate Lending bij LRM. “Salesnudge is voor LRM een nieuw Doorbraak-dossier, waarbij het bedrijf kan rekenen op een combinatie subsidie en risicokapitaal, uniek in Vlaanderen. Het bedrijf zet sterk in op digitalisering en internationalisering en past daarmee perfect in dat profiel.”