Vlnr: Isabel Van Ruyskensvelde, Nele Vanhecke en Stein Peeters

NedWorks, digital talent business partner gespecialiseerd in staffing, training en advisory, gaat een samenwerking aan met T-shaped Academy dat digitaal marketing talent opleidt via actieve, persoonlijke leermethodes. Samen willen ze bedrijven bijstaan in hun zoektocht naar digitaal marketing talent door praktijkgerichte opleidingen aan te bieden.

“Dat marketingvacatures soms maandenlang tot zelfs een jaar blijven open staan is geen uitzondering”, aldus Isabel Van Ruyskensvelde, co-founder van T-shaped Academy. “We merken dat de oude manier van opleiden niet meer werkt. Vaak worden ze gepercipieerd als een verplicht nummer, zijn ze te generiek en mag je je als deelnemer tevreden stellen als je één of twee zaken werkelijk kan toepassen. Dat moet beter.”

NedWorks en T-shaped Academy kiezen voor een actieve leermethode via een online leerplatform en wekelijkse coachings op maat van de professional, in samenspraak met het bedrijf en de marketeer.

“Vaak ontbreekt in het bedrijf waarin de marketer terecht komt een persoonlijk groeiplan”, vult Nele Vanhecke van NedWorks aan. “Daarom denken wij graag mee vanuit het strategische kader om bedrijven te helpen hun digitale teams duurzaam uit te bouwen. We bieden een combinatie van strategie, staffing expertise, een enorme community en strategische marketingkennis.”