Na B2C e-commerce breekt nu ook B2B e-commerce op grote schaal door. De lat ligt hoog, B2B klanten verwachten hetzelfde gebruiksgemak en dezelfde customer experience die de grote, succesvolle webshops bieden. Veel bedrijven worstelen nog met die hooggespannen verwachtingen. Replatforming kan de oplossing zijn om ook de B2B markt te veroveren.

Producten selecteren, betalen, verzenden,…: of het nu voor B2C klanten of voor B2B klanten is, elk e-commerceplatform heeft een aantal basisfunctionaliteiten. Maar er zijn ook verschillen, die onder de motorkap om verschillende functionaliteiten vragen. Daarom kiezen steeds meer bedrijven voor hun B2B e-commerce voor een ander platform dan voor hun B2C klanten.

ORO Commerce ontwikkelde een platform specifiek voor B2B e-commerce, met functionaliteiten die afgestemd zijn op het verkopen aan B2B klanten. Oaklab helpt bedrijven om aan replatforming te doen, en de switch te maken naar zo’n B2B e-commerceplatform.

Redesign of replatforming?

Hoe weet je nu wanneer het tijd is om over te stappen naar een ander e-commerceplatform? Volstaat een redesign van je huidige platform om ook aan B2B klanten te verkopen? Of heb je een totaal nieuw platform nodig is?

ORO Commerce ontwikkelde een gids die je in de eerste plaats helpt om de signalen te herkennen die waarschuwen dat je e-commerceplatform niet meer voldoet. In een aantal stappen helpt de gids je ook om nieuwe platformen te testen, en om de migratie van je e-commerce succesvol door te voeren. Tenslotte is het belangrijk om te meten of het platform doet wat het moet doen: de verkoop bij je B2B klanten aanzwengelen.


Wil je de B2B e-commerce van je bedrijf naar een hoger niveau tillen? Download dan hier de ultieme gids voor e-commerce replatforming.