In de marge: Peter Hinssen en Steven Van Belleghem stappen in Kempense agency Intracto

In de marge: Peter Hinssen en Steven Van Belleghem stappen in Kempense agency Intracto

(Foto: Peter Hinssen en Steven Van Bellgeghem / ©nexxworks)

Omdat ze mogelijks aan jouw aandacht zijn ontsnapt, bundelen we in deze wekelijkse rubriek vijf berichten ‘in de marge’ die ons de afgelopen zeven dagen zijn opgevallen. Nieuws dat spontaan een glimlach op je het gezicht tovert of waar - om welke reden ook - je mond van openvalt. En - misschien nog veel belangrijker - waarmee je gegarandeerd het gesprek gaande kan houden tijdens een volgend netwerkmoment.

CEO Salesforce wordt nieuwe eigenaar van Time Magazine

Marc Benioff, medeoprichter en CEO van cloudsoftwarebedrijf Salesforce, mag zich de nieuwe eigenaar van ‘Time Magazine’ noemen. De tech miljardair en zijn vrouw hadden daarvoor 190 miljoen US dollar veil, een bedrag dat ze betaalden aan mediabedrijf Meredith. De overname staat los van Salesforce, het gaat wel degelijk om een privé-investering.

Benioff, wiens persoonlijke vermogen wordt geschat op 6,7 miljard dollar, volgt daarmee het voorbeeld van Jeff Bezos (Amazon) die vijf jaar geleden voor 250 miljoen dollar The Washington Post kocht.

Marc Benioff, medeoprichter en CEO van Salesforce

Het echtpaar Benioff zegt ‘zich niet te zullen bemoeien met de redactionele lijn’ van Time maar eist wel dat er ernstig wordt nagedacht over waar het Amerikaanse tijdschrift tegen 2040 moet staan.

Is er sprake van genderdiscriminatie binnen Spotify?

Zal Spotify zich binnenkort moeten verantwoorden voor de rechtbank? Als het van Hong Perez, een ex-werkneemster van het platform, afhangt wel. Ze beschuldigt de Zweedse streamingreus van genderdiscriminatie, schending van het gelijkeloonprincipe en smaad.

Zo getuigt Perez dat enkel mannelijke collega’s werden uitgenodigd voor diverse bedrijfsuitjes, of onterecht promotie kregen. Dat Perez die perikelen hogerop aankaartte, was volgens haar de reden voor haar ontslag. Een lastige kwestie voor Spotify, dat zich wil profileren als een bedrijf met een sterk diversiteitsbeleid. In een reactie liet Spotify weten dat ‘discriminatie, op eender welke manier en eender welk niveau, niet wordt getolereerd.’

Japanse miljardair wordt eerste passagier SpaceX

De persoon die als eerste SpaceX-toerist ooit naar de maan zal vliegen, heeft een gezicht gekregen: het gaat om de Japanse miljardair Yusaku Maezawa. “Wij hebben Maezawa niet uitgekozen, hij heeft ons gekozen”, aldus een uitgelaten Elon Musk (founder & CEO van SpaceX) tijdens de persvoorstelling. “Hij is de moedigste mens, hij wilde het liefst en is de grootste avonturier.”

Yusaku Maezawa op de foto met Elon Musk

De 42-jarige Maezawa, ex-rockmuzikant, kunstverzamelaar en nu vooral bekend als ondernemer in de mode- en kunstwereld, zegt dat het altijd zijn droom is geweest om de ruimte in te gaan. Hoeveel hij precies betaalde voor een zitje in de eerste bemande vlucht van de Big Falcon Racket is niet geweten.

De Japanner denkt er trouwens aan acht artiesten een gratis zitje aan te bieden op zijn droomreis naar de maan, met de bedoeling dat ze zich laten inspireren voor hun kunstwerken. De trip staat gepland voor 2023.

Tesla wil zelf binnen het uur auto’s herstellen

Als je met je Tesla een aanrijding hebt gehad, duurt het soms weken tot zelfs maanden vooraleer je elektrische wagen volledig hersteld is. Tot grote frustratie van de eigenaars maar ook van Elon Musk himself.

Die laatste liet onlangs via een Tweet verstaan dat Tesla zo veel mogelijk zelf die reparaties wil uitvoeren. Daar slaagt de fabrikant nu al in binnen de 24 uur maar Tesla wil dat binnenkort al op dezelfde dag kunnen realiseren. Volgens Musk moet het zelfs mogelijk zijn om dat binnen een uur helemaal gefikst te hebben. “Het doel is dat een gerepareerde auto beter is dan voor het ongeluk. Moet altijd zo zijn wanneer beschadigde/gebruikte onderdelen juist worden vervangen door nieuwere”, postte de excentrieke tech ondernemer op Twitter.

Peter Hinssen en Steven Van Belleghem nemen minderheidsbelang in Kempense agency Intracto

Het gaat hard voor het Kempense agency Intracto. Begin deze maand nam het nog contentmarketingbedrijf Snackbytes over, nu geraakte bekend dat marketing- en tech experts Steven Van Belleghem en Peter Hinssen een minderheidsbelang in het bedrijf kochten. Leuk weetje: Van Belleghem en Hinssen zijn beide medeoprichter van Snackbytes.

Bij Intracto gaan ze geen operationele rol opnemen, wel zullen ze hun visie en expertise delen met de klanten van het bedrijf. Bij Intracto, dat kantoren heeft in België en Nederland, staan meer dan 200 mensen op de payroll.

Connecteer met 28.250 abonnees