Een kwart van alle particuliere consumenten geeft aan wekelijks wel iets online te kopen. Met de steile opmars van technologie, webshops die steeds smartphonevriendelijker worden en een toenemende focus op een betere cross-platform aanpak, mag het niet verbazen dat 2019 een absoluut topjaar was voor e-commerce. Maar via welke kanalen komen particuliere consumenten op je e-shop terecht, en wat precies haalt hen over de streep om de aankoop te finaliseren? Je komt het allemaal te weten in het B2C Ecommerce Benchmark Report 2019 van Episerver.

Omdat het gezegde “meten is weten” nog steeds van toepassing blijft, heeft Episerver een analyse gemaakt van de B2C e-commerce markt in 2019. Op basis van shoppingsessies op 160 verschillende websites werd deze benchmarkrapportage voor Q1 2020 opgesteld. In dit onderzoek wordt er gekeken naar:

  • Welke kanalen het meest kwalitatieve websiteverkeer genereren
  • De merkbare trends die zeker jouw aandacht verdienen
  • Het belang van de customer journey

Wil jij weten hoe je jouw e-commerce in 2020 naar een hoger niveau kan tillen? Download dan hier gratis het rapport van Episerver.