E-books

Hier publiceren we regelmatig nieuwe e-books die je gratis kan downloaden.
Sterke content die toelaat je kennis over tal van interessante topics grondig bij te spijkeren.
Jouw e-book hier?

E-book: B2B sales in digitale transformatie en wat dat betekent voor B2B e-commerce platformen
E-book: B2B sales in digitale transformatie en wat dat betekent voor B2B e-commerce platformen

Verkoop is al lang niet meer wat het geweest is. Verwend door de bol.com’s van deze wereld, verwacht de B2B-koper steeds meer. Hoe kan je als organisatie nog volgen, nu de lat steeds hoger komt te liggen? Hoe zet je die transformatie nu precies in? En hoe richt je jouw B2B e-commerce platform in als een totaal Digitaal Business Platform?

Marketing
  • 28 feb '19
  • 26
  • 1909
E-book: B2B sales in digitale transformatie en wat dat betekent voor B2B e-commerce platformen
In dit e-book
leer je meer over:
  • impact van digitale technologie op het B2B-aankoopgedrag
  • de gevolgen daarvan voor jouw B2B-verkoop
  • waar het schoentje in jouw organisatie nog wringt
  • concrete templates en tools om zelf je Digitaal Business Platform uit te tekenen

Download e-book

E-book: De ultieme gids voor website personalisatie
E-book: De ultieme gids voor website personalisatie

Personalisatie en customer experience al vele jaren onmiskenbaar een buzzwoord zijn onder digitale marketeers en is het broodnodig om conversies te verhogen. Echter in de praktijk zien we nog maar weinig succesvolle toepassingen. In het e-Book “ The Ultimate Guide to Website Personalization”  word je aan de hand genomen over hoe een customer journey te digitaliseren en te personaliseren om zo klantervaringen en conversies te verbeteren. Aan de hand van het gratis 30 pagina’s tellende e-book legt Progress, in duidelijke stappen uit hoe je je website personalisatie met succes toepast.

Marketing
  • 20 feb '19
  • 16
  • 1912
E-book: De ultieme gids voor website personalisatie
In dit e-book
leer je meer over:
  • de personalisatie van je website
  • de optimalisatie van je website
  • het verbeteren van je customer experience

Download e-book

E-book: hoe ziet de toekomst van marketing eruit (en hoe ga je met de uitdagingen om?)
E-book: hoe ziet de toekomst van marketing eruit (en hoe ga je met de uitdagingen om?)

Het principe van marketing is in de loop der jaren niet veel veranderd. Het is de taak van de marketeer om het product (of de dienst) voor de juiste doelgroep te krijgen. Dat geldt voor de klassieke marketeers die vooral aan above the line advertising doen, maar evenzeer voor alle digital marketeers die tegenwoordig al hun handelingen baseren op datarijke gedragsanalyse. Hoe het het verschil kan maken? Dat lees je in dit e-book!

Marketing
  • 6 feb '19
  • 16
  • 2487
E-book: hoe ziet de toekomst van marketing eruit (en hoe ga je met de uitdagingen om?)
In dit e-book
leer je meer over:
  • unieke interviews met experten
  • inzichten in tools, channels & data
  • marketing uitdagingen en oplossingen

Download e-book

Hoe ziet de toekomst van gepersonaliseerde marketing eruit nu mensen steeds databewuster worden?
Hoe ziet de toekomst van gepersonaliseerde marketing eruit nu mensen steeds databewuster worden?

Data driven marketing belooft marketeers een ROI van vijf tot acht keer hun marketinguitgaven. Maar levert data driven marketing de consumenten zelf ook iets op, en hoe staan zij tegenover dat gretige gebruik van hun data? Ilse Lauwens, Senior Marketing Manager bij Sitecore, onthult ons een verrassend antwoord.

Data
  • 23 okt '18
  • 27
  • 3901
Hoe ziet de toekomst van gepersonaliseerde marketing eruit nu mensen steeds databewuster worden?
In dit e-book
leer je meer over:
  • why you need a constantly evolving 360-degree view of your customer in real time
  • How to balance the high-quality data you’ve gathered with the right third-party data points
  • What technologies can help you perfect personalization while maximizing your ROI on existing systems

Download e-book

De obsessie rond data driven marketing: "Als je alleen naar je cijfers kijkt, ben je niet mee als er plots een disruptie optreedt"
De obsessie rond data driven marketing: "Als je alleen naar je cijfers kijkt, ben je niet mee als er plots een disruptie optreedt"

Nu steeds meer bedrijven hun eigen big data beginnen te ontdekken, wint data driven marketing met de dag aan belang. In die mate zelfs, dat je je kan afvragen of sommige marketeers hun data-obsessie niet te ver drijven. Ilse Lauwens, Senior Marketing Manager bij Sitecore, wereldmarktleider in experience management software, vindt alvast van niet.

Data
  • 2 okt '18
  • 8
  • 3312
De obsessie rond data driven marketing: "Als je alleen naar je cijfers kijkt, ben je niet mee als er plots een disruptie optreedt"
In dit e-book
leer je meer over:
  • Master the 32 terms that every modern marketer must know
  • Gain a better understanding of how machine learning works
  • Learn the secrets of turning your data into Contextual Intelligence

Download e-book

Hoeveel verdienen digitale talenten in 2018? De resultaten van de jaarlijkse loonenquête:
Hoeveel verdienen digitale talenten in 2018? De resultaten van de jaarlijkse loonenquête:

Zoals elk jaar heeft Bloovi Me werk gemaakt van de loonenquête voor digitale profielen. Dit om de belangrijke kennisleemte omtrent loon, werkervaring, (extra) opleiding, algemene tevredenheid, enzovoort in de digitale sector op te vullen.

Persoonlijk groeien
  • 24 sep '18
  • 18
  • 7059
Hoeveel verdienen digitale talenten in 2018? De resultaten van de jaarlijkse loonenquête:
In dit e-book
leer je meer over:
  • trends en richtcijfers qua verloning van digitale profielen
  • wat zijn de meest interessante conclusies uit de loonenquête?
  • ontdek of jouw loon marktconform is

Download e-book

E-book: hoe je klanteninteracties en UX versterken dankzij de GDPR?
E-book: hoe je klanteninteracties en UX versterken dankzij de GDPR?

Ook  na  het  in voege treden  van  de nieuwe Europese privacyregels  blijven er heel wat  vragen bestaan over wat nu wel en niet mag. In dit gratis e-book van humix kom je niet enkel te weten in welke mate je eigen organisatie GDPR-proof is, maar ook hoe je de user experience design (UX) zo kan aanpakken dat de interactie  met  de bezoekers van je website danig wordt versterkt. Niet ondanks, maar dankzij de GDPR.

Marketing
  • 10 sep '18
  • 37
  • 5956
E-book: hoe je klanteninteracties en UX versterken dankzij de GDPR?
In dit e-book
leer je meer over:
  • In welke mate is je organisatie GDPR-proof
  • Welke UX-principes kunnen je helpen om GDPR conform te zijn
  • Hoe versterk je de interactie met bezoekers van je website

Download e-book

E-book: Wat is de toekomst van e-commerce (en hoe haak je daar op in?)
E-book: Wat is de toekomst van e-commerce (en hoe haak je daar op in?)

Jaar na jaar groeit de Belgische e-commercemarkt met double digit-cijfers en niemand die eraan twijfelt dat deze positieve trend nog een hele poos zal aanhouden. Steeds meer landgenoten hebben de smaak van het online shoppen te pakken, en trekken daarvoor hun portemonnee alsmaar vaker open. Ter illustratie: in 2017 spendeerden we meer dan 10 miljard euro aan aankopen via webshops. Hoe ziet de toekomst van e-commerce eruit? Dat vind je in dit e-book terug.

Ondernemen
  • 28 aug '18
  • 18
  • 4041
E-book: Wat is de toekomst van e-commerce (en hoe haak je daar op in?)
In dit e-book
leer je meer over:
  • De winkel van de toekomst is onlife
  • Waarom je niet blindstaren op technologie
  • Hoe bouw je een e-commerce shop die staat als een huis?
  • Het verschil tussen een goede en geweldige online gebruikerservaring
  • De logistieke uitdagingen in e-commerce

Download e-book

E-book: wat is dark martech en heeft jouw organisatie ermee te kampen?
E-book: wat is dark martech en heeft jouw organisatie ermee te kampen?

Marketing en technologie gaan vandaag hand in hand. Tal van nieuwe technologieën ondersteunen marketing in het onderhouden van relaties, het vinden van nieuwe leads, en nog veel meer. Dat heeft geleid tot meer investeringen in marketing technologie (martech).

Marketing
  • 25 jun '18
  • 16
  • 3007
E-book: alles wat je na 25 mei 2018 moet weten over de GDPR
E-book: alles wat je na 25 mei 2018 moet weten over de GDPR

GDPR. Vier letters. Meer was er niet nodig om menig bedrijfsleider, marketeer of HR-verantwoordelijke wekenlang, soms maandenlang uit de slaap te houden. De gevreesde deadline van de General Data Protection Regulation zijn we intussen al even gepasseerd maar 25 mei 2018 is een datum die velen allicht niet snel zullen vergeten.

Marketing
  • 20 jun '18
  • 23
  • 3367
Hoe ver staan we met videomarketing in België? Dit e-book biedt je een uniek overzicht:
Hoe ver staan we met videomarketing in België? Dit e-book biedt je een uniek overzicht:

Het komt al enkele jaren in haast elk marketingtrendrapport voorbij: wie niet inzet op video, is eraan voor de moeite. Maar hoe zit het nu écht in België en Nederland? Kan je als marketeer in de Lage Landen vertrouwen op Amerikaanse benchmarks, of is het hier toch heel andere koek?

Marketing
  • 11 jun '18
  • 35
  • 3525
E-book: hoe meer review krijgen op je webshop?
E-book: hoe meer review krijgen op je webshop?

De meest succesvolle e-commerce spelers zijn niet noodzakelijk diegene met de scherpste prijzen of het grootste aanbod. Wel de bedrijven die heel goed luisteren naar hun klanten en dit keer op keer weten te vertalen in een onvergetelijke winkelervaring.

Marketing
  • 5 jun '18
  • 42
  • 2934
E-book: 15 waardevolle manieren om je marketingaanpak te laten inhaken op het gedrag van jouw klanten
E-book: 15 waardevolle manieren om je marketingaanpak te laten inhaken op het gedrag van jouw klanten

Vandaag beslist de klant hoe hij op zoek gaat naar producten, hoe hij koopt, wanneer hij het koopt en waar hij het koopt. Deze klanten hebben hoge verwachtingen. 

Marketing
  • 16 mei '18
  • 50
  • 4333
Wat zijn de belangrijkste trends op vlak van affiliate marketing? Dit e-book vertelt je er alles over:
Wat zijn de belangrijkste trends op vlak van affiliate marketing? Dit e-book vertelt je er alles over:

JBC, Expedia, Hunkemoller,… Elke grote speler zet vandaag in op affiliate marketing. Terecht, want het onmisbare pijler van een doordachte marketingstrategie én kan heel wat conversies opleveren. De marketingtechniek wordt al sinds de begindagen van het internet ingezet, maar heeft sinds dan al heel wat opmerkelijke evoluties doorgemaakt. Wat zijn de belangrijkste trends die we dit jaar kunnen opmerken? Awin stelt de meest impactvolle trends voorop in dit gratis e-book én toont ons succesvolle affiliate marketing cases uit België, buurlanden en wereldwijd.

Marketing
  • 23 apr '18
  • 22
  • 3453
Welke elementen moet een HR-aanpak bezitten om digital approved te zijn? Een overzicht:
Welke elementen moet een HR-aanpak bezitten om digital approved te zijn? Een overzicht:

De arbeidsmarkt digitaliseert in een razendsnel tempo. Dat heeft uiteraard een enorme impact op het jobaanbod en de vraag naar gespecialiseerde profielen. De nood aan digitaal talent heerst. Anno 2018 is het vinden, aantrekken en behouden van het juiste profiel met digitale competenties quasi een must geworden om als onderneming te overleven.

Ondernemen
  • 16 apr '18
  • 18
  • 3151
Dé 5 pijlers van topondernemerschap? Deze whitepaper legt het haarfijn uit:
Dé 5 pijlers van topondernemerschap? Deze whitepaper legt het haarfijn uit:

Het maximale uit je bedrijf halen. Heel wat ondernemers worstelen ermee en dromen over hoe ze nog slimmer te werk kunnen gaan om de groei van hun onderneming te versnellen. Businesscoach Jarno De Smet zet dé 5 cruciale pijlers van topondernemerschap op een rijtje in deze whitepaper  en geeft aan hoe je als ondernemer kan doorstoten naar het volgende niveau. Hier kan je de whitepaper alvast downloaden.

Ondernemen
  • 26 mrt '18
  • 41
  • 6327
Whitepaper: 10 tactische tips voor het optimaliseren van de digitale winkelervaring
Whitepaper: 10 tactische tips voor het optimaliseren van de digitale winkelervaring

E-commerce anno 2018 is niet meer wat het pakweg tien jaar geleden was. Doordat de concurrentie op de online markt spectaculair toenam, werd de e-consument steeds meer in de watten gelegd en ging hij daardoor steeds hogere eisen stellen. Zo verwacht de klant vandaag een vlekkeloze winkelervaring en wil hij bovendien persoonlijk benaderd worden. Deze gratis whitepaper van Sitecore laat aan de hand van 10 tactieken zien hoe je die digitale winkelbeleving kan optimaliseren.

Marketing
  • 20 feb '18
  • 5
  • 2473
8 Mythes over sitesnelheid en hoe je jouw website écht sneller kan maken:
8 Mythes over sitesnelheid en hoe je jouw website écht sneller kan maken:

Niks levert grotere irritatie op dan een trage site. En iedereen wil graag een supersnelle website. De snelheid van een website is niet met één knop te regelen. Verschillende factoren spelen een rol, en de precieze invloed van een welbepaalde actie verschilt soms per site. Maar waarom is snelheid nou eigenlijk zo belangrijk?

Marketing
  • 9 okt '17
  • 33
  • 3915
E-book: hoe hou je als leidinggevende jouw teamleden gemotiveerd?
E-book: hoe hou je als leidinggevende jouw teamleden gemotiveerd?

Het motiveren en gemotiveerd houden van werknemers is een extreem complexe uitdaging waar leidinggevenden elke dag voor staan. De moeilijkheid is dat er geen eenduidig antwoord bestaat op de vraag hoe je dit nu best aanpakt. In deze whitepaper van Douwe Egberts geven twee HR-experts tal van tips die jouw motivatiestrategie als leidinggevende kunnen versterken.

Ondernemen
  • 3 okt '17
  • 91
  • 4788
Hoeveel verdienen digitale talenten in 2017? De resultaten van de jaarlijkse loonenquête
Hoeveel verdienen digitale talenten in 2017? De resultaten van de jaarlijkse loonenquête

Dit jaar opnieuw hebben we werk gemaakt van de loonenquête. Dit om de belangrijke lacune aan kennis omtrent loon, werkervaring, opleiding, etc. in de digitale sector op te vullen. De loonenquête over de digitale sector van dit jaar leverde 1075 reacties op. Benieuwd naar de meest opvallende resultaten? Lees dan zeker verder!

Marketing
  • 25 sep '17
  • 222
  • 9516
Wil jij ook de volgende stap zetten in jouw ondernemersavontuur? Dit studierapport zet je alvast op weg:
Wil jij ook de volgende stap zetten in jouw ondernemersavontuur? Dit studierapport zet je alvast op weg:

Maar liefst 4 op de 10 Vlaamse ondernemers hebben geen flauw idee welke volgende stap ze moeten zetten om in het digitale tijdperk hun groeiambities te kunnen waarmaken. Dit blijkt uit een studie van Teamleader, in samenwerking met een onafhankelijk onderzoeksbureau, die laat zien hoe en in welke mate ondernemers nadenken over de toekomst van hun bedrijf.

Ondernemen
  • 14 sep '17
  • 348
  • 3526
Whitepaper: hoe maak je van je sales pitch een verhaal dat verkoopt?
Whitepaper: hoe maak je van je sales pitch een verhaal dat verkoopt?

Wil jij de zoveelste in het rijtje zijn die droogweg zijn product aanprijst? Of vertel je liever een verhaal dat beklijft en het hongergevoel bij jouw prospects extra kan aanscherpen. SmartSales, een mobile verkoopapp voor iPad, die het leven van salesmensen écht makkelijker maakt, zet je op weg en vertelt in vier stappen hoe jouw productpresentatie onvergetelijk wordt.

Ondernemen
  • 5 sep '17
  • 63
  • 3142
Datadriven marketing, hoe begin je er nu eigenlijk aan? Dit ebook vertelt je er alles over:
Datadriven marketing, hoe begin je er nu eigenlijk aan? Dit ebook vertelt je er alles over:

Vandaag worden bedrijven en hun marketingafdeling overspoeld door data. De kop in het zand steken in de hoop dat het tsunami-alarm ooit stopt, is geen goed idee. Want ook al schrikt het velen af: zij die nu hun koudwatervrees overwinnen, zullen in ijltempo een grote voorsprong nemen op de concurrentie. Datadriven marketing is the next big thing! Aan de hand van een stappenplan legt Graydon Belgium in een gratis whitepaper uit hoe B2B marketeers hiermee aan de slag kunnen.

Marketing
  • 4 sep '17
  • 57
  • 3280
Hoe je als marketeer je doelpubliek kan raken in het hoofd én in het hart? Dit ebook staat boordevol tips:
Hoe je als marketeer je doelpubliek kan raken in het hoofd én in het hart? Dit ebook staat boordevol tips:

De reclamewereld zit in het slop. Reclamemakers krijgen de stortvloed aan informatie zelf amper verwerkt – laat staan de modale consument. Het valt merken dan ook almaar lastiger om de communicatie op gang te houden en om niet gepercipieerd te worden als robots waarachter conversiegedreven algoritmes schuilen. De oplossing? Mensen niet alleen op  het juiste moment bereiken, maar hen raken – in hoofd én hart – en hen helpen om de juiste keuzes te maken in het leven. Dit boek neemt een kijkje in het menselijk brein, want dat is waar we als marketeers mee aan de slag moeten.

Marketing
  • 10 jul '17
  • 53
  • 2508
Ebook: Alles wat je moet weten om je real-time marketing aanpak drastisch te verbeteren. 5 Tips:
Ebook: Alles wat je moet weten om je real-time marketing aanpak drastisch te verbeteren. 5 Tips:

Consumenten verwachten een persoonlijke aanpak. Niet onlogisch dat real-time marketing daarom hét buzzword van het moment wordt genoemd in marketingkringen. Maar hoe pak je het als marketeer aan? Op welke elementen moet je letten en hoe zorg je ervoor dat je real-time marketing aanpak nog beter wordt? Dit ebook van IBM geeft aan hoe je jouw aanpak kan verbeteren op 5 verschillende vlakken. Veel leesplezier!

Marketing
  • 5 jun '17
  • 36
  • 2991
Ebook: 7 Criteria om tot het ideale verkoopproces te komen
Ebook: 7 Criteria om tot het ideale verkoopproces te komen

Denk je eraan om een nieuw verkoopproces in te voeren dat zich meer focust op de klant? Wil je de verkoopkost verlagen? Of ben je op zoek naar een betere aanpak die er dringend moet komen?

Ondernemen
  • 24 mei '17
  • 26
  • 3264
Whitepaper: Storytelling? Focus je eerst eens op customer experience:
Whitepaper: Storytelling? Focus je eerst eens op customer experience:

Alfred Hitchcock was één van de beste filmregisseurs ooit. Psycho, Vertigo, The Birds,… Kans is groot dat je ooit al een van z’n meesterwerken bekeken hebt. Dat zijn films zo meeslepend zijn, heeft te maken met een speciale techniek van hem - eentje waar je als marketeer wat van kan opsteken!

Marketing
  • 22 mei '17
  • 100
  • 4011
Ebook: 5 Tips om je omzet een flinke boost te geven door slim in te spelen op consumentengedrag:
Ebook: 5 Tips om je omzet een flinke boost te geven door slim in te spelen op consumentengedrag:

Consumenten willen door bedrijven begrepen worden. Steeds vaker wordt context uitgespeeld als hét geheime wapen. En terecht. Stel je voor dat je als marketeer in realtime kan inspelen op de noden van de klant. Het zou voor een verrassing van formaat zorgen, waardoor ook de klantenloyaliteit enorm toeneemt. En dat zorgt voor een positief effect zowel financieel als voor jouw merkperceptie.

Marketing
  • 16 mei '17
  • 28
  • 3108
Slimmer omgaan met je tijd? Download deze gratis whitepaper boordevol tips:
Slimmer omgaan met je tijd? Download deze gratis whitepaper boordevol tips:

De ene is al wat beter in het indelen van de dag dan de ander. Dat is een kwestie van mentale ingesteldheid: hoe goed kan jij plannen, bijzaken van hoofdzaken onderscheiden, prioriteiten stellen, en uiteindelijk de gekozen taak in één rechte lijn tot een goed einde brengen? Met volgende praktische tips uit de whitepaper van Teamleader kan je al heel wat verschil maken. Meer tips rond timemanagement? Download de whitepaper boordevol tips & tricks hier!

Ondernemen
  • 24 apr '17
  • 122
  • 5989
nieuwsbrief

Vink jouw gewenste nieuwsbrief aan en ontvang de sterkste Bloovi artikels.

Connecteer met 27.985 abonnees