Het is hoogtijd om je huidig marketingmodel eens in vraag te stellen. Hoe kan je zoveel mogelijk content op schaal produceren over jouw specifieke expertise? Over de zaken waarover jij thought leadership nastreeft? Michael Humblet legt in de voorlaatste aflevering van deze mini-videoreeks die hij voor Bloovi maakte uit hoe je de content en het distributieproces kan versnellen. “Alles wat je wil bereiken, ligt aan de andere kant van productiviteit.”

Expert content op grote schaal

Jij bent naar de buitenwereld toe dé expert, zonder enige twijfel. Want jij weet meer dan anderen over jouw vakgebied. Die specifieke kennis is de ideale content om enerzijds propects te overtuigen en anderzijds je thougth leadership op te bouwen. Het is deze expert content die op schaalbare wijze moet geproduceerd worden en daarbovenop ook nog eens gedeeld moet worden met de wereld.

En net daar wringt bij de meesten het schoentje. Want hoe bouw je een contentmodel dat niet beperkt blijft tot een maandelijkse blog of wekelijkse nieuwsbrief maar ook echt op grote schaal kan werken? Elk bedrijf heeft de kennis in huis, want ik ben er rotsvast van overtuigd dat er in elk van ons een expert zit. Rest de vraag: hoe krijg je die inhouse expert content op de juiste manier naar buiten?

Productie en distributie gescheiden houden

Content en distributie worden in traditionele marketing modellen doorgaans als één geheel gezien. Deze modellen hebben echter één groot probleem en dat is: efficiëntie. Daarom pleit ik ervoor om contentproductie en contentdistributie uit elkaar te trekken, want dan praten we over totaal verschillende profielen. Als je die twee uit elkaar haalt, ga je tien keer meer snelheid kunnen halen.

Wat de traditionele marketingmodellen ook mogen beweren: houd je contentproductie en -distributie gescheiden

Contentproductie gaat over op schaal content in batch produceren: in één dag heel veel content maken. Maar distributie is iets helemaal anders. Het distribueren van content is de laatste jaren een zeer technische aangelegenheid geworden: SEO, SEA, growth hacking, funneling, adds,.... Heel veel van die termen wijzen erop dat je met je contentdistributie in een mum van tijd miljoenen mensen kan bereiken.

Maar om dat goed te doen, moet je heel technisch aangelegd zijn. De contentdistributeur zorgt ervoor dat de expertise die in je bedrijf zit op de juiste manier wordt geschaald en zoveel mogelijk bereik haalt.


In onderstaande video legt Michael Humblet kort en bondig uit hoe je een thought leadership content-model kan bouwen waarbij je het verkoopsmodel helemaal kan omdraaien.