BubblyDoo, in 2019 opgericht door het viertal Toine Habets, Laura Pelgrims, Gregory Goossens en Hans Otto Wirtz die op dat moment nog studeerden aan de KU Leuven, ontwikkelt een softwareplatform dat gemakkelijk personaliseerbare kinderboeken kan lanceren.

De Antwerpse start-up krijgt nu financiële steun van onder andere serie-investeerder en -ondernemer Toon Coppens (oa. Netlog) en Belfius Insurance, goed voor een totale investering van 800.000 euro. Met die groeikapitaal hoopt het bedrijf zijn expansieplannen richting Frankrijk en Engeland te realiseren en personalisatie nog eenvoudiger te maken voor hun partners – als daar zijn: Studio 100 en Kennes Uitgeverij.

“Door de personalisatiemogelijkheden en de in totaal meer dan 100.000 mogelijke versies van eenzelfde boek hebben we nog steeds geen twee exact dezelfde boeken verkocht”, aldus Toine Habets, co-founder van BubblyDoo.

Vandaag heeft BubblyDoo al meer dan 10.000 kinderboeken verkocht in drie landen. maar de ambities van deze start-up reiken verder dan kinderboeken: “We geloven dat ook de toekomst van kinderspellen en -speelgoed gepersonaliseerd en on demand zal zijn. Hiervoor willen we het platform aanbieden aan de grootste spelers op de internationale markt,” aldus Toine Habets.