Ook een converterende landingpage maken? Ontdek 3 slimme tips:

Ook een converterende landingpage maken? Ontdek 3 slimme tips:

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & TransIP

Online one-pagers zijn hot, zeker wat betreft converterende landingspagina’s. Want vaak heb je aan één pagina al genoeg om je boodschap sterk over te brengen. Zo wordt de one-pager bijvoorbeeld gebruikt als online visitekaartje of inschrijfformulier voor een event. En er is goed nieuws: dikwijls heb je al een moderne one-pager inclusief sitebuilder voor amper één euro per maand! Chef International Omar Benameur & International Marketeer Patrick Bosmann van internetbedrijf TransIP geven 3 gouden tips voor het zelf bouwen van de perfecte one-page webpagina.

#1 Less is more

Nog meer dan bij een ‘gewone’ bedrijfswebsite met meerdere pagina’s geldt bij de one-pager ‘less is more’. Vergelijk het met een sales pitch. Je hebt slechts één kans om je boodschap kort en krachtig over te brengen. Overdaad schaadt, dus elk woord moet raak zijn.

Dat komt volgens Benameur en Bosmann op verschillende manieren tot uiting. “Eerst en vooral is het belangrijk dat je webcopy scanbaar is voor je bezoekers”, oppert Benameur. “In amper 3 seconden bepalen zij of ze op je site blijven of niet, dus gooi er geen bergen informatie op. Mensen willen heus niet alles van je weten, enkel datgene wat het meest relevant is voor hen.

“Zorg voor een sterke wisselwerking tussen tekst en beeld”

Natuurlijk draait een goede landingpage niet alleen om het tekstuele, ook visueel moet het plaatje kloppen. “Beelden zeggen inderdaad zoveel meer dan woorden”, geeft Bosmann aan. “Idealiter zorg je dus voor een goede wisselwerking tussen tekst en beeld. Je kunt ook een bedrijfsvideo op je website plaatsen, maar ook daarbij is het cruciaal om het kort en krachtig te houden, maximaal één minuut.”

Een website die de dingen kort en krachtig houdt, die hoeft logischerwijs heus niet complex in elkaar te steken. “Vaak volstaat een eenvoudige one-pager en hoef je zeker geen grote bedragen te investeren in geavanceerde sites”, aldus Benameur.

#2 Blijf sleutelen

Een blokje tekst, een strakke afbeelding en een call-to-action knop waar niemand aan kan weerstaan: klaar is kees? Niets is minder waar, Benameur en Bosmann stellen dat je jouw landingpage niet te statisch mag maken. “Het is dus geen eenmalig gebeuren”, voegt Bosmann daar aan toe.

“Afwisseling is nodig om te weten wat al dan niet werkt”  

“Afwisseling is belangrijk, dus blijf experimenteren met kleuren en formaten van knoppen en verander regelmatig je tekst. Zo krijg je een beter beeld van datgene wat al dan niet werkt. Dat is trouwens niet alleen goed voor je bezoekers, ook bij de ranking van Google haal je er voordeel uit.”

“Je moet maar eens naar de website van Amazon surfen,” vertelt Benameur, “aanvankelijk lijkt het alsof ze doorheen de jaren niets hebben veranderd aan hun site. Maar als je bewust vergelijkingen gaat maken, zie je dat er best veel is gewijzigd. Ze hebben het alleen mondjesmaat en voldoende subtiel aangepakt. Aanpassingen aan je landingpage hoeven dus heus niet drastisch te zijn.

>>> Wil jij ook een convereterende landingspagina? Neem dan snel een kijkje op de website van TransIP.

Het moet niet meer gezegd worden dat ook de achterkant van je website regelmatig een aantal updates vereist. Je weet wel, om er steeds voor te zorgen dat alles nog naar behoren werkt. “Bij TransIP nemen we dat proces bewust uit handen van het bedrijf of de ondernemer in kwestie”, zegt Bosmann. “Per slot van rekening is dat wat we willen bereiken: dat klanten zich geen zorgen hoeven te maken over de veiligheid of het functioneren van hun website. Alle websites worden stuk voor stuk technisch up-to-date gehouden.”

#3 Denk zoals je klant

Niemand is geïnteresseerd in een factuele opsomming van product- of diensteigenschappen”, bevestigt Benameur. “Beter is om in plaats van je bedrijf je klant centraal te stellen door te vertellen wat jouw aanbod hen oplevert en welke behoeften het vervult. Emotionele facetten, dus.”

Kortom, het bouwen van een effectieve landingspagina vereist nog wel slim denkwerk. Alles wat je laat zien moet gericht zijn op dat ene doel: conversie. Blijf daarom continue spelen met je content. Gelukkig bieden moderne buildingtools, zoals bijvoorbeeld Jouw Homepage alle hulp om zelfstandig de perfecte one-pager te bouwen.

Ook van plan om een landingpage aan te maken? Schakel de hulp in van TransIP en bereik met de juiste tools het gewenste effect!

Ook een converterende landingpage maken? Ontdek 3 slimme tips:

Dit stuk is een samenwerking tussen Bloovi Studio & TransIP

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 29.420 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief