Vijf op een rij: een blik in het leven van Célia Boon

Vijf op een rij: een blik in het leven van Célia Boon

Ondernemers zijn hot. Ze schitteren in diverse televisieprogramma's, verschijnen dagelijks in kranten en tijdschriften, en worden door starters aanbeden als waren het rockgoden. Maar vaak laten deze vertrouwde sterren aan het ondernemersfirmament ons niet zo makkelijk toe in hun persoonlijke leefwereld, hebben we geen flauw benul van wat ze in hun vrije tijd doen, wat hun favoriete boek is en aan welke hobby ze graag geld spenderen. Je komt het allemaal te weten in onze rubriek ‘vijf op een rij’. Deze week: Célia Boon, Customer Success Director Belgium & France voor Mollie, dat een betaalplatform biedt voor webshops.

Hoe kan je naast je drukke ondernemersbestaan het best ontspannen?

“Aangezien we momenteel in een bijzondere situatie verkeren door COVID-19, zijn er een aantal van ontspanningsrituelen weggevallen of in ieder geval sterk gereduceerd. Op vakantie gaan - voor langere periode of gewoon een weekendje weg - kan me enorm ontspannen en helemaal weer opladen.”

“Onderhoudende samenkomsten met vrienden, waarbij vooral het gezelschap primeert op het eten, is er nog zo eentje. Aangezien ik al van kinds af aan een cinefiel ben, weet ik films en goede series ook bijzonder te smaken. En wat ik tijdens de coronacrisis bijna elke dag doe, is yoga en gaan wandelen.


Waaraan geef je graag geld uit?

Vakantie, kleding en alles wat met wellness te maken heeft.”


Welk recent boek kan je iedereen aanraden? Waarom?

“Recent heb ik van een goede vriend het volgende boek ‘Gigantisme’ van Geert Noels gekregen. Bijzonder interessante lectuur, vond ik dat, omdat het een nieuwe, gedurfde analyse is van de wereldeconomie.”

“Qua fictie ben ik nu bezig in het boek ‘De glimlach van Aurelie’ van Nicolas Barreau. Het speelt zich af in Parijs en is een geweldige manier van escapisme naar deze wondermooie stad.”


Wie tip jij als een beloftevolle start-up waar we de komende jaren nog veel zullen van horen?

Dinner on the lake. Een meer dan geslaagd gastronomisch pop-up concept van twee jonge ondernemers: Jeremy Buyle en Angelo Medagoda.”

“Ik heb veel bewondering voor mensen die flexibel en creatief zijn en bovendien hun nek durven uit te steken. Ik ben er zelf ook al eens gaan dineren en was enorm onder de indruk van het geheel, inclusief de wondermooie setting.”


Op welke realisatie ben je zelf het meest trots?

“Daar hoef ik niet lang over na te denken: mijn gezin. Het ideaal van ‘huisje, tuintje, boompje’ wordt regelmatig op hoongelach onthaald. Ik vind die minachting soms wat vreemd want heel vaak merk ik dat de meeste mensen daar uiteindelijk naar verlangen. Voor mij is mijn ‘thuis’ mijn bron van veiligheid en mijn cocon waar ik volledig mezelf kan en mag zijn. Daar haal ik al mijn energie uit om de wereld in te trekken.”

“In tweede instantie: het feit dat ik één van mijn vaste motto’s ‘fall seven times, stand up eight’ tot maatstaf heb verheven.

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief
Connecteer met 29.119 abonnees
Bloovi Magazine

Bloovi brengt 2x per jaar een eigen print magazine uit. Met inspirerende verhalen van spraakmakende ondernemers.

>> vraag hier je gratis exemplaar aan

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief